Gå til innhold

kan pappaen få sykmelding for å være hjemme med barnet når mamman ikke har sjangs til å ta seg av barnet selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått betennelse i ryggen, greier ingenting..... så vidt jeg kan stå oppreist og er veldig avhenging av hjelp nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må bli sykemeldt, og så må pappaen overta permisjonen for en periode...

Skrevet

Tror pappan har rett på omsorgspermisjon til pass av barnet.

Skrevet

ok, tusen takk for svar!!:)

Skrevet

Pappaer har ikke lov å ta ut sykemelding for å være hjemme med frisk barn og syk kone. Kun hvis det er sykt barn:)

Skrevet

Du må sykemeldes av legen din fra din "jobb" som er å ta seg av barnet. Mannen din kan deretter overta permisjonen din. Dere må kontakte Nav vedr. dette. De vil nok trenge en sykemelding og en legeerklæring fra din fastlege som dokumentasjon på at du grunnet sykdom ikke er i stand til å ta deg av barnet..Lykke til, og god bedring!!

Skrevet

kommer det under barnepassersykdager kanskje? For er f.eks dagmamman syk kan man ta ut av de 10 dagene man har or å være hjemme med barnet.

Skrevet

Skyt med dersom jeg tar feil..

da jeg var syk etter fødslen fikk jeg beskjed at jeg kunne sykmelde meg og far tar over permisjom.som litt sniking sa legen har han krav på 10 sykedager i året for barnet selvom du er hjemme i perm.

kan han ta et par dager?

Ikke meninga og virke utspekkulert,vi gjorde ikke det selv,men husker legen sa det til meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...