Gå til innhold

Hvordan få i henne grøt? (5 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun likte det i begynnelsen, men nå kniper hun munnen sammen. Har prøvd ulike 4-mnd grøter (Ris, Hipp sin med fersken o.l. og hvetegrøt med havre og ris (eller noe sånt). Hva kan jeg gjøre for å få i henne? Har prøvd med sviskemos, men det hjalp lite... :-(

Og et annet spsm: Går det an å varme opp igjen grøten etter en time og prøve igjen? (Siden hun bare får i seg noen få skjeer om gangen...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gikk over til 6 mnd grøten når hu var ca 5 mnd for hu villa ikke spise noen av 4 mnds grøtene.

I dag laga jeg grøt med pure oppi og hu spiste som hu aldri har spist før..

Skrevet

Vi har samme problem,snuppa nekter å spise grøt. Før brukte jeg å lage tynn grøt og det likte ho,men nå spiser ho verken tynn eller vanlig grøt :S.

Da ga jeg opp (i kveld) for at ho blir så sint at ho nekter å spise melk etterpå.

Da får ho mme og fruktpure-som ho elsker :). Får bare vente til ho blir større og skal prøve igjen..

Skrevet

Jeg tror det kan være lurt å ta en pause\ opphold i grøtspisingen i en periode. Med gutten min sleit jeg også litt med dette i begynnelsen, jeg fikk råd på helsestasjonen om å ta en pause, og heller prøve igjen med grøt etter noen uker igjen. det hjalp for oss. Han begynnte med grøt da han var 6 mnd. Nå først når han har fylt 8 mnd, har vi introdusert ham for bla middag og brødbiter.

Jeg skal absolutt ikke påstå at dette er løsningen for dere, men det funka altså bra for vår gutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...