Hilsen Aud Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Sitter og ser på småen som for tredje kveld på rad sitter og koser seg med en skål med frokostblanding og drikker 1-2 kopper med biola eller drikke-yougurt ved siden av. frokostblandingen er av typen "minifras" og er av den typen jeg kaller "sunn" frokostblanding ettersom den er 77% fullkorn. Hadde han spist det sammen i en skål så hadde det jo vært et OK måltid? Spiller jo ingen rolle om han spiser det hver for seg? Han får skive til frokost og lunsj, så er vel rom for et annerledes sistemåltid?
Kanutten83 Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Høres jo helt topp ut det:) Som du sa, om han spiser frokostblandinga tørr og drikker ved siden av er jo ikke noe forskjellig enn om det hadde vært blandet, blanda blir det jo i magen uansett:) Så lenge han er fornøyd så er jo alt greit:)
Ranveig R Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Det høyres heilt fint ut. Variasjon i kosten er jo uvurderleg, Tenk kor "fastlåst" ein unge blir om h*n får berre kneippbrød med leverpostei til frukost, lunsj og kvelds kvar dag. Nei, det er bra å variere og prøve ulike konsistensar og smakar. Lillejenta vår klarar ikkje heilt frukostblandingar enno (har berre 6 tenner og er ikkje så veldig flink til å tygge), men storebror på litt over tre et ofte frukostblanding og yoghurt eller drikkeyoghurt til kvelds. Viss det er yoghurt blandar han dei, er det drikkeyoghurt vil han ha dei kvar for seg. Eg gir Go' dag med blåbær, satsar på at den er sunn nok til at den er "lov", er berre 3% tilsett sukker i den (i motsetning til mange andre som kan vere opp over 20%!) Eg må sjekke ut minifras, kanskje det er lettare for lilletuppa å ete )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå