MissJ Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Snuppa mi har ikke spist på mer enn 6 timer. Hun har hostet siden lørdag, men i dag er det skikkelig ille. Hoster så hun brekker seg. Har tvunget i henne noen slurker med mm bare så hun ikke skal bli uttørket. Men hun har aldri gått så lenge uten mat før. Tempen hennes er 37.5. Vet jeg sikkert er litt hysterisk førstegansmamma her, men trenger jeg å ringe legen? Noen som evnt har noen tips? Tar i mot alle erfaringer med takk.
MissJ Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 7. januar 2009 Hmm, glemte å si at hun er nesten 4 mnd gammel
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Siden hun ikke spiser så viser hun jo litt nedsatt allmenn tilstand så da syns jeg du trygt kan ringe legen og forhøre deg videre..
Asobi Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Synes ikke du er hysterisk;) Ta en tur til legen for en sjekk.
sitrus76 Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Jente mi er bare 2 mndr, men har akkurat vært syk slik du beskriver. Det begynte med snørr i nesa og lett feber rundt 38 i noen dager. Da begynte hun å hoste litt og ville ikke drikke melk av meg. Hun begynte å sove natten gjennom, ba aldri om melk. Da jeg la henne til, bar det minimalt hun tok. Etter noen dager fulgte jeg ekstra godt med henne, for jeg var redd for uttørring. Hun hostet til hun brakk seg og kastet av og til opp det lille hun fikk i seg. Etter et par dager på dette viset ble hun raskt veldig dårlig, det skjedde bare på noen timer. Hun hostet til hun liksom falt bort, fikk ikke skikkelig kontakt. Før dette smilte hun og var skikkelig våken om enn slapp. Ble innlagt sykehus og fikk væskebehandlig og antibiotika. De sa at på så små kunne ikke alltid feber og crp indikere alvorlig infeksjon, ofte fikk de ikke særlig høy feber eller crp. Var jeg deg, ville jeg raskt kontakte lege hvis dette varer mer enn en dag, men du følger jo med på hvor mye kontakt hun gir.. At de ikke vil ha melk, er et viktig symptom på at de ikke er i form, og med sånne små skal det ikke så mye til før det blir alvorlig. Så ikke nøl med å ringe lege dersom du er i tvil, du er ikke hysterisk:)
nr2-imagen:) Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Jenta mi har det også slik! Trodde jeg også var hysterisk, men etter jeg las dette, ringte jeg legen med en gang! Hun har hostet slik en uke og er ikke helt seg selv. Spiser mindre og er urolig i kroppen. Vil ikke sove på dagtid... Folk rundt meg sier at viss hun ikke har feber er det ikke noe å bry seg om. Nå er jeg sint.... skal aldri mer høre på "gode råd". Skal kun høre på meg selv!!
sitrus76 Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Ville også bare si at dett med feber og crp tror jeg helst gjelder de aller minste. Aner ikke når man kan begynne å stole helt på crp og feber. Men altså bedre å ringe legen en gang for mye enn for lite! I det minste får å få skikkelige råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå