Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært så veldig aktiv her inne tidligere, men hadde bare lyst til å fortelle at jeg hadde mitt første inseminasjonsforsøk på Stork i går. Jeg har bare fortalt det til to venninner, og brenner litt inne med opplevelsen føler jeg. EL kom tidligere enn jeg hadde forventet, og turen ned kom litt bardus på meg, (om man kan si det om noe man har tenkt på i mange år) Jeg har slitt litt med om det er dette jeg vil, men i går bare stengte jeg av hjernen og lot det stå til. Man blir jo gæærn (og alt for gammel) om man skal drive å lure på dette i all evighet :-).

Nå kommer spennende 14 dager. Jeg kjenner murring i magen, vet ikke om det er normalt, innbilt eller bare sommerfuglene som flyr rundt.

Prøver å være realistisk, vet at det er få det går bra med på første forsøk. Men det er vel lov å håpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første uka etter inseminasjon går greit, uke to er en tålmodighetsprøve av kaliber. :-)

Er nok lite sannsynlig å ha symptomer allerede nå, uansett hvilken vei det går, men jeg kjenner greia. Ved første forsøk var jeg kvalm i fire-fem dager etter inseminasjon, antagelig rent psykisk.

Masse lykke til!

Skrevet

Lykke lyke til habe. Jeg går og å venter på å teste. Var første gang på Stork 30. des så ca 5 dager til testing nå, men føler så veldig mensen smerter (akkurat sånn jeg pleier en uke før mensen) så ser ut som at jeg må prøve igjen :-(

Skrevet

Så kjipt!. Jeg vet sannelig ikke hvordan jeg vil reagere på en negativ test, man kan jo være rasjonell til krampa tar en, men når man står der med resultatet merker man nok at forventningene har vært høye like vel. Desto imponerende for dere som forsøker igjen og igjen!!

Skrevet

Selvsagt har du lov til å håpe! Min raskt voksende mage er jo et godt eksempel på at det går an å lykkes på første forsøk :o)

Ønsker deg masse lykke til!!!

Skrevet

Hadde mitt første forsøk i sept., tenkte realistisk, men følte allikevel både kvalme og diverse symtomer fram til TR kom. Hadde levd fryktelig sunt, men mye stress. Er nå ferdig med stress og veldig klar for ny tur til Stork. Lurer på om jeg skal ha mitt andre forsøk om noen dager eller vente en måned fordi jeg har drukket både litt alkohol og kaffe i ukene før EL. Hvor sunne var/ er dere før EL? Tvi, tvi habe! Jeg krysser fingre for deg!

Skrevet

dette med hvor sunne vi er , har vært og skal og bør være, er et stressmoment for veldig mange. hvor mange er det ikke som blir gravide, og bærer frem, som er usunnheten selv, alltid!?..ikke noe smart å legge dette til stressmoment som allerede er der. men kan en unngå saker som en vet er usunt i tiden før prøving, så gjør en selvfølgelig det..

(kaffe, røyk, ibuprofen/ibux,alkohol etc ) Men i prøvens hete tankespinn er det mange som mislykkes, og når en slapper av og får tankene på andre ting, går dt ofte i boks. Gjerne i etterkant med en kveld/kvelder med vin, eller kaffe og kaker på kafe, eller sydentur med noen for mange margaritas/martini/ etc.. enjoy og lykke til :-)

Skrevet

Er enig med deg 71jente, at dette med sunn livsstil ikke må bli et stressmoment. Men så er det jo slik at vi bruker ganske mye tid og penger på dette prosjektet, og da er det jo lurt at vi gjør så godt vi kan for å legge forholdene til rette. Men det trenger jo ikke være annet enn at vi passer på å spise normalt sundt, lar alkoholen være en stund før EL, får nok søvn og kutter ned på kaffedrikking etc. Sunn fornuft tror jeg holder som rettesnor :-)

Når er det en uke til jeg skal teste --- dette er uutholdelig...

Skrevet

Velkommen habe, spennende!

Ser på profilen din at du er singel, du er hjertlig velkommen til å møte oss andre single Danmarksfarer på torsdag i Oslo om du kan.

Uansett - lykke lykke til!

Skrevet

Klart vi må håpe, Habe, enten vi er på første eller x antall forsøk : ) Jeg tenkte i flere år frem og tilbake før jeg hadde min første tur i oktober, endte med å tenke som deg; at nå får det bare stå til. Vi har bare dette ene livet (det jeg vet) så nytter ikke å la det seile forbi uten å ta tak i det og styre det i den retningen vi vil : )

Skriv deg på listen over oss med IKM i uke 4, da habe, så kan vi støtte hverandre der - og velkommen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...