Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 og jeg vet at det er dumt, men det sårer meg virkelig!! Hun er 13 mndog jeg er fortsatt hjemme med henne, allikevel har hun blitt så voldsomt pappadalt i löpet av julen! Vet det er barnslig, men jeg föler meg litt sviktet!
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Uff, vi har akkurat samme situasjon her og jeg er kjempelei meg for det. Jeg var hjemme til jenta vår var 13 mnd og fra det og fram til nå (hun er 18 mnd) er jeg bare nest best... Er kjempelei meg for det, vet det er teit å være men det sårer virkelig! Vet ikke hva jeg skal gjøre. I begynnelsen tenkte jeg at hun er så trygg på meg at hun ikke trenger å "vinne" min kjærlighet, men det har jo vart i 5 mnd nå så vet ikke jeg...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Uff, skjönner det kjempegodt! Det er virkelig sårt dette! Gutten vår var også pappadalt i lang tid, men nå når han har blitt tre tyr han seg helt klart mest til meg. Jeg håper denne volsomme pappaforelskelsen også går over litt etterhvert! Mener jo ikke at jenta mi bare skal se meg, men nå er det slik at med en gang pappa kommer hjem strekker hun armene mot han og så er det bare han som gjelder. Begge to kan legge henne da! Det går like bra at det er jeg som tar kveldsstellet! Hilsen HI
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Ja det gjør det her også heldigvis, men hun velger pappaen når hun slår seg for trøst feks. Og det er ekstra stas når han henter i barnehagen osv... Hun vil bare helst opp på fanget hans. På en måte er jeg jo kjempeheldig som har en mann som er så utrolig flink med barnet vårt, han er virkelig fantastisk:) Men jeg må jo innrømme at jeg blir trist av det og... Vi får prøve å fokusere på det positive:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Min jente har også blitt det i julen, men jeg er GLAD for det.. Også trivest pappaen bedre nå når han har ei lita å tulle med og ikke bare broren som bøller seg dagen lang, hehe.. Koser meg og nyter at jenta mi har blitt pappadalt, hun har hengt på meg nesten et helt år så det var på tide:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Om du blir såret av noe så naturlig som det lurer jeg på hvordan du kommer til å takle det når hun blir 3-4 år og kaller deg for dumming, blir 5-6 år og sier at hun ikke vil være med deg fordi du er teit, eller 6-7 år og kaller deg idiot? For ikke å snakke om tenårene... Tror du bør øve på å bli litt mer hardhudet, barn kan være ganske så nådeløse og selektive til tider. Det er ikke meningen at små barn skal tilbe mammaen sin til en hver tid, tvert i mot skal de løsrive seg og bli selvstendige. Nå kjenner hun deg, hun er trygg på deg og vet at du er glad i henne uansett, derfor kan hun også tillate seg å vøre litt "drittsekk" mot deg fra nå av, fordi hun er trygg på deg. Ta det som et kompliment du! Hun ville ikke vært slik om hun var inderlig trygg på at du er der for henne.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Ja, en litt mer positiv måte å se det på kanskje. Er faktisk ganske hardhudet altså, har en 3 åring som gjör at jeg går gjennom mange prövelser. Skriver at jeg VET at dette er en barnlig reaksjon, men noen ganger kan man ikke gjöre noe for hvilke fölelser man har! Vil jo ikke at hun skal tilbe meg, som du skriver.
Mandragora Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Med oss går det der i perioder. Hun er nå 22 mnd, noen uker er hun skikkelig pappadalt og så er hun mammadalt igjen. Skjønner at det er sårende men tenk at snart er det din tur og være favorittforelder
ifie Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Jeg leste en plass en gang: ".... ungen din kommer til å såre deg mange ganger. Ikke ta det personlig!" Den er god å tenke på av og til Gutten vår er også en skikkelig pappadalt for tiden, og det er ikke bare "deilig avlastning" lenger, syns jeg. Heldigvis kan jeg få verdens beste koser og klemmer av yndlingsgutten min, og da glemmer jeg at han skreik og ålte seg ut av armene mine for å komme over til pappan...
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Jeg skjønner deg godt! Sånn har det vært her lenge, og pappa er best, selv etter at vi fikk en liten baby og jeg er mindre tilgjengelig. Hadde håpet pappa ble mindre spennende når han fikk være mer sammen med ham, men nå i julen har de vært sammen hele tiden siden jeg må ta meg av den nyfødte, og pappa er fremdeles helten. Men jeg prøver å finne meg i å være nest best, det er kanskje sånn at jeg tar meg av det praktiske som stell, mating etc. mens pappa leker mest. Derfor er han også morsomst! Mannen min sier han snakker om mamma hele tiden når jeg ikke er der, så vi er nok ikke glemt! :-)
TinaP Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Forstår deg godt. Mannen min har tatt seg fri disse få dagene innimellom i jula og har vært hjemme i flere uker, og gutten her på 12 mndr skal kun til pappen sin nå. Det er jo godt for pappen, og litt godt for meg, for da får jeg litt "fri". Men nå har det pågått litt lenge, så det er godt å få mannen i arbeid igjen kjenner jeg. Det går vel en uke så er det som normalt. Det tror jeg.
Moosh Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 Hei. Slik er det med oss og. Skrev akkurat et innlegg i skravle. Hun er også 13 måneder og etter at hun begynte i barnehagen denne uken strekker hun seg etter pappaen når jeg holder henne. Syns nesten det var flaut da vi hentet henne sammen i barnehagen i dag. Jaja, satser på at det er en del av utviklingen og prøver å være glad på pappaen vegne. Han er veldig flink med henne. Jeg har jo alltid syntes det var sjarmerende med små jenter og pappaene deres.....men innrømmer jo at det er litt sårende.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 8. januar 2009 #13 Skrevet 8. januar 2009 Snuppa her sa bare pappa pappa pappa til alt i 13mnd aldreren, men ved 17mnd ble det helt motsatt og pappa fikk ikke lov til noe, ikke kos og det var bare hyling og nei hele tiden. nå har det heldigvis bedret seg, selv om hun fortsatt er passe mammadalt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå