Gjest Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 mini er 5 dager gammel. jeg vil ikke ta henne med ut i vogna fordi jeg syns det er altfor kaldt å hun har jo ikke noe å forsvare seg med. er det ikke sånn at en må vente til de er rundt 2 uker eller noe? er forresten rundt om 0 grader her. har en hjemmestrikket dress i tykk ull pluss en lammeskinnspose, men det blir jo kaldt i ansiktet hennes uansett. pluss eksos fra veien osv. er ikke så mye her siden vi bor langt fra noe hovedvei, men det kjører jo litt bilder her likevel.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Hehe, kjørende bilder, akvarell eller foto;)? Fikk beskjed på sykehuset at d ikke var no problem å trille tur m nyfødte, så lenge de er friske og d ikke er for mye vind ute! Trilla selv mini hjem fra sykehuset da hun var 4 dager gammel, var så nydelig sol og et par minus, så var deilig m en tur i frisk høstluft istedet for bil.. Ta en tur ut m snuppa du, d gjør godt for både kropp og sjel, husker selv hvor befriende d føltes å komme seg ut en tur i den første intense barseltida:)
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 hehehe.. ammetåka som kikker inn gitt ikke heeeeilt med kan du si tihi.. kansje en kort tur henn til butikken.. ti min hver vei.. samboeren nekter da. han er livredd hun skal bli syk..må jo nesten respektere det også..
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 eg fekk beskjed på sjukehuset om at det var berre å trille så lenge det ikkje var mykje vind og 10 minus ute. Så du kan nok heilt sikkert trille tur med snuppa di
LilleBjella Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Ta deg en tur ut. De har bare godt av frisk og god og kald luft, så lenge de ellers ikke fryser, og det ikke er kaldere enn ti minus. Det er en vanlig misforståelse at man kan bli syk av kald luft. Man blir heller ikke forkjøla av å fryse eller gå uten lue. Man kan imidertid på litt nedsatt innumforsvar av å være kald, men du kler jo selvfølgelig godt på henne. Har man feber, er forkjøla eller har influense, så anbefales det jo å ligge på et kjølig og godt utlufta rom, med vinduet oppe osv. Tipper det er større risiko at tuppa de blir forkjøla om hun bare holdes inne, eller om hun får litt god og frisk luft i ny og ne. Også nå som hun er nyfødt.
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 prøver liksom å få samboeren til å forstå dette, men da må jeg ha en fagperson til å dokumentere det. har dere noen linker til et sted det står noe om det?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 hehe.. Man kan lett bli litt hysterisk når man blir foreldre for første gang, kjenner meg litt igjen der ja.. D var vel også kanskje derfor jeg spurte og grov så mye på barsel, spurte om alt mellom himmel og jord, deriblant dette m å trille ute. Og svaret var klart (dette sa jordmor på Rikshospitalet, erfaren fagperson;), d var helt greit å trille ute m nyfødte, ikke no å være bekymra for! Kle godt på henne, og bruk evt et teppe over vogna hvis du er bekymra for vind.. D er vind, og temp under 10 minus som er uheldig for spedbarn.. Når d gjeldr å bli syk, er d vel større sjans for at baby blir smitta av slekt og venner som kommer på barselbesøk, og som koser m baby og evt har m seg basselusker "utenifra", enn at baby blir syk av en tur ut i vogna;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå