Lillepusen-78 Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Sliter med denne pumpingen, jeg... Og har et lite spm. Har mye melk, men når jeg pumper (og det i det hele tatt kommer noe særlig) så kommer det liksom en stråle her og en der. Kommer liksom ikke stråler fra hele brystvorten. Er dette vanlig, eller gjør jeg noe feil? Vil jeg kunne tømme brystet skikkelig når det ikke kommer melk fra alle delene, liksom? Synes også jeg stadig må løsne på vakuumet fordi det ikke kommer noe, og så kommer det litt igjen når jeg setter den på på nytt.... Vanskelig!!!!
FrøkenJ Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Sånn syns jeg også det er,men jeg har begynt å slå av suget (har elektrisk) og feste den på nytt slik at jeg ser at den suger skikkelig og får et godt vakum. Ser da stor forskjell!!..da er det mange stråler ut fra brystet og jeg pumper til jeg ser at det ikke spruter ut lenger og at flasken ikke fyller seg noe særlig. Vet ikke helt om jeg har tømt hele brystet da,men regner med at det er så godt som tomt!. Er ganske nytt for meg dette,da hun ikke vil ha tatt flaske før igår (har prøvd mange uker)...men tror jeg greier å tømme brystet. Anbefaler deg å prøve å løsne suget og trykke den godt inn på brystet før du setter suget på igjen. Fungerer bra for meg og det tar kort tid å pumpe. Lykke til!!
*Lille Persille" Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Har det også sånn men prøv å gjøre som skrevet her i et annet innlegg og i tillegg kan du klemme litt og stryke på puppen mot brystvorten. Når det bare kommer litt melk igjen så bytt "posisjon" på pumpen og start igjen. Sånn holder ihvertfall jeg på og da kommer det masse melk totalt sett men det tar ganske lang tid. PS. Det virker som om melken kommer lettere når jeg sitter litt foroverlent også.
Thumper Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Jeg også varierer plasseringen litt, er visst noe med at da masseres ulike melkeganger... Tror også det er lettere å pumpe, synes ihvertfall jeg, etter en god og varm dusj, eller så har jeg faktisk også tatt med meg pumpa på bedakarskanten, varmen og evt lett massering gjør at det renner lettere, i tillegg hjelper det jo at man slapper av da Stå på, lykke til, du er kjempeflink, ikke gi opp!!
Lillepusen-78 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2009 Takk for svar :-) I dag pumpet jeg meg etter å ha brukt Syntocinon-nesespray, og da kom det mye mer ut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå