Gjest Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 åssen var det for dere å gå, sitte, stå lenge o.l ca uka etter fødsel? hvor mye sydde dere?
Sirtiella & lille Amalie Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 fødte 2 jan.. her går det helt greit nå sånn ca... men kjenne det når jeg går noen ganger og når jeg hoster!!!! værste er vel når man skal på do... men tror ikke jeg sydde så mye.. står bare fortilrift..
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 1 veka er den verste, så går det gradvis bedre fødte 20.12, så lillegull er snart 3 veker og no er eg heilt fin og stingene forsvinner et etter et:) Herlig!
Daglilje Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Jeg ble sydd 4 eller 5 sting, og syns det var skummelt å sitte huske jeg.. det var ikke direkte vondt, men ubehagelig. Så når jeg skulle sette meg, eller reise meg opp lente jeg meg bakover først for å ikke få vekt rett på Var smertefritt da jeg stod og lå iallefall.. tok vel et par uker før jeg ikke tenkte noe videre over det lenger.
msunicorn Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Uka etter fødselen var det fremdeles litt ubehagelig ja. Vet ikke hvor mye jeg sydde men det var ikke så ille for det var jordmor som gjorde det. Hadde revnet "grad 2", hva nå enn det betyr...
MiaKristin Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Jeg sydde ett sting, ett lite overfladisk et. Heldig der. Hadde ingen problemer med hverken det ene eller det andre, fra første stund. Så jeg var heldig:)
brooklyn Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 har revnet grad 2ved begge fødslene. Det gikk over etter noen uker, den vondten, det verste var når jeg måtte på do. gruet meg for både det ene og det andre. å ta treg/hard mage var døden. kjempevondt. drakk masse vann. ellers så trodde jeg at jeg kunne ha på gravidedongeribuksen to dager etter fødsel. Det stemte ikke. Det gjorde da så vannvittig vodt at jeg trodde jeg skulle svime av.
Dubros Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Jeg revnet grad 4. Helt til endetarmen. Sydde så mange sting at de kom ut av tellinga. Men det var maaange sting ja. Hadde problemer med det meste. Var vondt å sette seg (gikk ganske greit når jeg først hadde satt meg), gå var vondt, stå lenge var vondt. Og gå på do var helt fryktelig, spesielt når det var avføring som skulle ut. Og i tillegg til dette måtte jeg gå med innlagt kateter en uke. Men det er en annen historie. Men tro det eller ei....det gikk gradvis over, og har ingen plager i dag.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Jeg ble klippet, så de sydde vel en del. Og det var temmelig ubehagelig en god stund enda etter at stingene var gått. Ømt, stramt, det stakk liksom. Følte meg lemster på en måte, om du skjønner.. Husker ikke når det ble bedre, men tok lang tid.
Mini'en Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Jeg ble også klippet,men revnet i tillegg. Lå i nesten 2 t. og ble sydd. Satt på "do-ring"pute i mange uker etter fødselen før det gikk greit å sitte uten. Husker jeg syns det gikk greit sånn generelt 5 uker etter fødsel.
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 Jeg ble sydd etter at jeg ble klipt..Jeg ble tatt med vakum under fødselen. Jeg kan anbefale deg å dra på nærmeste apotek å kjøpe deg en salve som heter SILULEN.. Denne smører du på der stingenen er å rundt underlivet.. Når du da har på deg bind drar du ikke med deg skorpe fra såret eller river opp igjen der det begynner å gro. Salven hjelper til på at sårene gror fortere å at du fortere greier å gå skikkelig på do uten at det svir. Jeg var helt fin igjen etter 1 uke med silulen. Silulen kan også brukes på den lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå