Gå til innhold

Går honning ut på dato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte honning i går og så på glasset at det står best før jun 07. jeg skal uansett ikke spise det, men hørte noen si at honning blir bedre med tiden....?? min mann fikk vondt i magen etter å ha spist litt, men d kunne ha vært andre ting

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vel ikke det er noen fare egentlig, men jeg ville nok uansett gått tilbake til butikken med glasset som faktisk er nesten to år for gammelt. Det går da virkelig ikke an!!??

Skrevet

nei d er ganske rart, trodde ikke d var lov å selge ting utgått på dato? så jo ikke før j kjøpte da. men i den samme butikken selger de ting i frysedisken som er 10 dager utgått på dato , og dersom en sier noe til de som jobber der sier de bare at det er helt fin mat og de spiser det og selger det for halv pris. det samme med melkeprodukter som er noen dager gamle.

Skrevet

Tror det er noe med at det er lov å selge "best før-produkter" etter dato, men ikke "holdbar til". Men halvannet år var jo i drøyeste laget da.

Jeg tror honning har bortimot "uendelig" holdbarhet, så tror ikke det noen fare ved å spise det. Ofte syns jeg man kjenner slike "vondter" eller kvalme når man finner ut at det er gått ut på dato. :)

Gjest dagen*i*dag
Skrevet

Honning går ikke ut på dato

Skrevet

ok da er d sikkert ikke noe galt med den honningen. trodde heller ikke d var så farlig siden honning er så søtt og bakterier ikke liker sukker... men takk alle sammen!

Skrevet

Hvis honning står for lenge, kan den gjære... Jeg åpnet en gang en honningboks hjemme hos mamma, som hadde stått lenge. Og det STINKA alkohol av den hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...