LilleMy08 Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Hvilket sete har du? Bør jo være et sete man kan få kjøpt i Norge da... Vil gjerne kjøpe det beste setet til minsten, men vet ikke helt hvilket det er. Må ihvertfall ha bakovervendt sete.
Turboguri Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Lurer på det samme, men jeg vil ha ett som går opp til 25 kg og kan stå begge veier...
trillemamma Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Siterer venninnen min, som hadde sin 10 måneder gamle baby i en alvorlig bilulykke: Babyen satt i Acta Graco sitt sete og ble ikke skadet, i motsetning til mor, som er ufør! Mannen fra forsikringselskapet sa at hun hadde valgt et av de beste setene på markedet. Når man kjøper barnesete, bør man gå for HTS (tror jeg) eller Acta Graco. Det er tunge seter i forhold til de andre på markedet, men det er rett og slett fordi de har stål i ryggen, noe andre seter ikke har. Når man tester barneseter, holder testene en fart på lave 50 km/t, så man skal ikke stole blindt på testene.
Gjest mphs Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Vi har ett HTS BeSafe iZi COMBI sete til eldste ungen. Dette har hun brukt fra hun var 1 år og nå er hun 3 år og 4 mnd og bruker det enda. Når vi kjøpte det var det best i test og jeg tror de fortsatt ligger på topp i testene. Det er 0-18 kg. Nå skal vi kjøpe sete nr.3 til henne og så får lillesøster overta dette setet.
~~ElleMelle~~ Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Greia er at det ikke er så veldig mange å velge mellom når man skal ha bakovervendt sete. 2-3 modeller er det jeg har kommet over i de store kjedene. Og HTS BeSafe er mye anbefalt rundt omkring.
LilleMy08 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2009 Det er jo fryktelig rart at det er så få bakovervendte bilstoler til babyer når det er det som er anbafalt av trygg trafikk!! Står jo over alt at det anbefales sterkt å bruke bakovervendte seter så lenge som mulig og helt til barnet er over 4 år. Merkelig!! Er det flere typer HTS BeSafe seter til denne gruppen? Andre seter som er best i test for gruppen 9-18 kg??
*Mamma og lille gull* Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Dette synes jeg også er vanskelig? Blir helt forvirra i denne jungelen og vil jo gjerne ha det som er best.
Makko med to små gutter Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 HTS kommer med et nytt sete i mars bakovervendt MED isofix. -Isofix setene skårer jo alltid bedre enn samme setet festet med belte, derfor ønsker jeg dette.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Vi har valgt Akta Graco Cosmic Comfort, som kan monteres både bakover- og framovervendt! Det var pga det og at det var bedre hodestøtte (komfort) og hodebeskyttelse på sidene at jeg valgte denne! Vurderte sterkt BeSafe, men fant ut etter å ha sett og prøvd begge to (i butikken) at jeg likte Akta Graco bedre. Også var den rimeligere, og det er jo en pluss! Men det var ikke det som avgjorde det, er nemlig ikke prisen som skulle avgjøre min datters trygghet! Her er en link til denne stolen; http://www.akta.se/o.o.i.s/103 Lykke til med jakten, og jeg kan trygt anbefale denne hvertfall!!
LilleMy08 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. januar 2009 Makko og Lillegutt: Takk for tipset!! Da lønner det seg kanskje å vente med å kjøpe sete da. Da dette sikkert er bedre enn de som allerede er på markedet. Trenger det jo ikke med en gang. Mini veier foreløbig bare 9 kilo så... Vet du hva setet heter?
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 Vi har brukt acta graco cosmic på våre barn og er strålende fornøyd med det:) Opplever det som trygt og stabilt - vann best i test det året vi kjøpte det.) Minus er at det er stort - krever mye plass bakovervendt (men det gjør kanskje de andre merkene også??). Så det er greit å ha en stor bil:) Evt ta med seg setet og prøve det i bilen før en kjøper!
Zikosu og William Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 britax multi-tech her...var det de anbefalte på barnas hus når kriteriene mine var; 9kg+,for- og bakovervendt og med god støtte og feste i bilen... setet er kjempegodt og småen kan ha det leeenge,er vel opp til 25kg om jeg ikke husker feil...i butikken sa de opp til 6-8år... men det tar endel plass bakovervendt da,så det er litt trangt i passasjersetet foran,men williams sikkerhet kommer først!! personalet er også behjelpelig med montering om dette er ønskelig...
Gjest mphs Skrevet 8. januar 2009 #13 Skrevet 8. januar 2009 Om du skal kjøpe sete med isofix må du sjekke at bilen deres har dette først. Det er langt fra alle biler som har dete. Blir dyrt å kjøpe ny bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå