Gå til innhold

Huff!!

wildlion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 3 år,ble skillt ifra hennes far i 2007,fikk overgangsstønad,hadde barnet hjemme fordi jeg var for sendt ute med å søke barnehageplass i den kommunen jeg flyttet til da..i 2008 begynte hun i barnehage,og jeg ble tillkallingsvikar i barnehger i kommunen og er står som arb.ledig. Men fikk kjæreste i august,og ble gravid i september,vi flyttet sammen i november. Så ble jeg sykemeldt i 14 dager like før jul p.g.a. kvalme i svangerskapet,og etter det får jeg ikke mer vikarjobber,og får ingen av jobbene jeg søker på når jeg sier at jeg er gravid..Mister stønadene jeg har når babyen blir født for jeg er blitt samboer med barnefaren min... og han er vil ikke og godtar ikke at vi får dårligere råd og må leve på hans inntekt når babyen er født..Føler alt er min feil,og vil så gjerne ha en jobb,så jeg kan spare penger..

Noen i lignende situasjon her?? Noen tips??Føler meg alene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du meldt arbeidsledig og mottar dagpenger skal dette regnes som et grunnlag for foreldrepenger. Da skal du i permisjonsperioden få utbetalt 80% eller 100% av det du får utbetalt i dag. dette velger du selv.

Blir du sykemeldt i svangerskapet og får utbetalt sykepenger fra nav, skal dette også regnes som grunnlag for foreldrepenger så lenge du er registrert arbeidssøker....

ta kontakt med nav og spør til du får svar. sitt ned på kontoret deres til du har klare svar på det du har spurt om. de kan være noe kronglete i svarene sine, snakker mye i paragrafer etc. MEN ikke gi deg før du vet...lykke til

Skrevet

jeg mottar ikke dagpenger,men overgangsstønad..men den mister jeg siden jeg er blitt samboer,etter 1 år,men mister den nå tidligere,altså måneden barnet blir født..og jeg var sykemeldt bare 2 uker,har ikke fast jobb,og vanskelig med å få noe mer jobb p.g.a. at jeg er gravid. Har ikke tjent nok til å få permisjonspenger,får bare engangsstønaden.Siden dette,er altså min nye samboer og far til barnet som vi venter,pliktig til å forsørge oss fram til jeg kan begynne å jobbe igjen etter barnet er født..noe som han ikke vil gjøre.

Skrevet

Du kan jo ta kontakt med noen vikarbyrå og høre om de har noe jobb til deg.. Synes du burde ta en lang prat med samboeren din og forklare situasjonen og om han fortsatt nekter å hjelpe deg så kan jeg ikke forstå at det forholdet skulle ha noen fremtid... Om han var i en situasjon hvor han ikke fikk jobb ville vel du ha støttet og hjulpet ham???? Evt kan jo han ta permisjon og så får du komme deg ut i jobb 6 uker etter fødselen.....

Skrevet

Ja,sefølgelig ville jeg ha hjulpet han..Vi har bare 1 vikarbyrå her på denne lille plassen i nord,hvor jeg bor..og laange avstander,har vært i kontakt med dem,men lite ledig der..Og jeg kan ikke ta ettermiddags/kveldsjobber,for jeg ikkehar noen til å passe min 3 åring.jeg har vært rundt selv å søkt på jobber,men med der og at jeg er synlig gravid,og har ikke fådt et ja enda.. Har tatt opp situasjonen med min samboer,noe som resulterte i at han er flyttet ut for å ta en tenkepause...

• 3 måneder senere...
Skrevet

Ja,det ordnet seg og ordnet seg ikke..Tenkepausen hans ble til at han aldri kom tilbake,hører ikke ifra han uten at jeg må mase meg til litt kontakt,å da svarer han ikke direkte på ting..Så det er nok slutt,resten, om han blir å være der for ongen vet jeg ikke,alt "henger i luften".Dette har slitt litt på trifselen min og blodtrykket,så hvis jeg hadde hadt jobb,så hadde legen sykemeldt meg.. Er kommet meg over det værste sjokket nå,og gleder meg til at den Lille kommer,vet at jeg klarer meg,å er trygg..Og fikk beholde overgangsstønaden for min datter til den lille i magen blir født,da blir den overlappa av ny start på overgangsstønad for den lille i magen..Så da er det bare å hive seg på utdannelse når den lille får barnehageplass,så man har bedre sjangse til fast jobb i fremtiden..

Skrevet

Det var trist å høre at det endte slik.. Men kanskje like greit at det skjedde nå og ikke senere? Nå vet du jo ståa og slipper å bekymre deg om det økonomiske de siste mnd av svangerskapet.. Lykke til! Alt ordner seg for snille jenter vet du.... Lur ide å komme seg ut i utdannelse så står du sterkere i forhold til å få en god jobb...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...