Gå til innhold

Når begynne med pottetrening i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt å sette henne (19 mnd) på potte hjemme, hun har ikke funnet ut hva den skal brukes til enda. Når kan man forlange at barnehagen skal starte med pottetrening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har jobbet i 4-5 barnehager og ingen av de hadde noe potter. Pga hygiene. Men vi hadde ungene på do.

Skrevet

Ok det var det jeg mente, vi har en slik doring hjemme. Når begynne å sette barna på do? :)

Skrevet

Tror de har pottetrening fra ca 2 år i barnehagen. De har kjøpt inn potter på IKEA, så alle har hver sin. De sitter på rekke og rad, mens de synger og prater og leser osv. Smiiiiiiiil!)

Skrevet

Vi har også begynt å sette mini på potte hjemme og kommer nok til å vente med pottetrening i barnehagen til han begynner å skjønne hva den er til. Har en plan om å intensivere treningen mot sommeren, så håper at vi hvertfall etter ferien i sommer kan begynne i barnehagen også.

Skrevet

Dette gjør de vel dersom foreldrene ønsker det;) Altså uansett alder tenker jeg..........

Småttisen (20 mnd) min har vært på potte/WC fra 1årsalder. Har storesøsken som er "tørre" og lærer mye her. Det startet egentlig med at barnet ville herme etter søsken....... Og så har det utviklet seg til at småttisen sier i fra selv når det er behov for WC-tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...