Stoge Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Noen som bruker sanger for å lære og klappe, vinke ol? Kan bare Ro ro ro din båt med roing og vugging. Trenger noe artig vi kan gjøre sammen så det ikke bare blir kiling:)
*En rosa og en blå* Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Lille Petter Edderkopp Klappe klappe søte Ride ride ranke Jeg gikk meg over sjø og land Kom så skal vi (...) (fylles inn med neie, bukke, klappe, hoppe, vinke...) Og så har man også diverse regler og leker, tulla vår liker veldig godt en der vi sier vi skal springe etter vann. Da ligger hun på rygg, og så sier jeg "Springe etter vatn, springe etter vatn", og da lager jeg springe-bevegelser med bena hennes. Og så kommer "Hopp over gjerde, hopp over gjerde" hvor jeg da letter litt på rumpa hennes. Igjen - "Springe etter vatn, springe etter vatn" og så sier jeg "Øs i, øs i" mens jeg tar bena hennes fra side til side. Og så skal vi hjem igjen. "Spring hjem igjen, spring hjem igjen" og så må vi selvfølgelig hoppe over samme gjerde, og når vi kommer hjem så skal vi "Øs ut, øs ut" Hun er som et stort smil når vi tar denne!
rampete robin Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Hoppe sa gåsa, danse sa reven, så hoper vi, så danser vi, så detter vi ned, 1-2-3!
*Lille Persille" Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 * Tommelfinger tommelfinger hvor er du, hvor er du, her er jeg, her er jeg, god dag, god dag, god dag (osv. med alle fingrene) * Hode, skulder, kne og tå * Er en sang som tar for seg ansiktet men husker ikke helt hvordan den er. Er noe i retning av "øyne vi kan se med, munn som vi kan le med" osv.
trebarnsmamma84 Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Ro ro ro din båt,ta din åre fatt... Ro ro til fiskeskjær lille petter edderkopp tommelfinger tommelfinger min båt er så liten klappe klappe søte om eg er liten eller stor hjulene på bussen
Frøken Freken Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Så tar vi høyre armen fram så tar vi høyre armen bak så tar vi høyre armen fram og rister litt på den Vi danser boogyvoogy og snur oss i ring så var vi klar igjen Åååå boogy boogy voogy x 3 så tar vi vensre arm!
Makko med to små gutter Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 - Et eple tre - Ro ro ro din båt - Ride ride ranke - Ro ro til fiskeskør - "Tommel finger tommel finger hvor er du?" - Lille petter Ederkopp - Min hatt den har 3 kanter - Humpetitten - "har du hørt historien om de 3 små fisk" - En pinnsvin familie på 5 - En feie kost - Lille fru due - "mmm æ så en liten grønn frosk" - God morgen alle sammen - Hansemann kan spille Det var de jeg kom på i slengen...
kajfla Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 noen som vet om en aktivitetsbok med disse sangene i? Er ELENDIG på tekst og melodi... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå