Gå til innhold

Gravid sykepleier

Vingelen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har ingen betydning hvor langt du er på vei.

Det som er avgjørende er din helsetilstand. Dersom du føler deg for dårlig til å jobbe om natta kan du ta det opp med din arbeidsgiver og spørre om de kan tilrettelegge ved å sette deg på andre vakter.

Kan de ikke tilrettelegge må du ta det opp med lege/jordmor og evt få de til å vurdere om du bør sykemeldes.

Det er vel helt individuelt om dette er sunt eller ikke?

Hvorfor er det så farlig dersom man ellers er i god form. Svangerskap er da ingen sykdom?

Jeg jobbet natt da jeg var gravid, og hverken jeg eller barnet tok skade av det.

Dersom man er mye dårlig, sliter med å sove osv så er det klart at det ikke er bra. Men jeg synes det er litt drøyt å si at det generelt ikke er sunt å jobbe natt når man er gravid.

Jeg er operasjonnsykepleier. I mitt første svangerskap jobbet jeg nattevakter frem til uke 23- 24 tror jeg. Det 2. og i dette svangerskapet har jeg vært så kvalm at jeg har vært sykemeldt fra uke 5-6 til uke 19. Denne gang (i uke 20 nå) har jeg fått beskjed fra oversykepleier om at jeg ikke lenger trenger å gå nattevakt. (har dag/ natt stilling). Jeg håper bare at jeg får de pengene jeg har krav på i forhold til stillingen min. Sist svangerskap måtte jeg sykemelde meg 20 % i uke 20 for å få slippe nattevaktene.

Er enig i at det kommer ann på hvordan du selv føler det er å gå natt. Dersom formen er fin og du trives på natt, får sovet godt etterpå og ikke blir uvel, går det nok greit å jobbe på natta. For meg fungerer det derimot ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...