Gå til innhold

hvor mye paracet og ibux kan man ta i løpet av et døgn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg våkna på morran i dag med tannverk....i 6 tiden...jeg stod opp og tok to paracet som hver er på 1 g......og nå igjen da....sinnsykt vondt....så jeg tok to nå. men hvor mange kan jeg egentlig ta i løpet av en dag? jeg får ibux hos legen min på 400 mg(100 stk på resept) de vet jeg at jeg kan ta 6 av om dagen, men er det i tillegg til paracet?

skulle gjerne gått til tannlegen, men en blanding av tannlegeskrekk og at det er dyrt gjør at jeg ikke kommer meg dit....

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan ta 4 gram paracetamol i døgnet. Vet ikke hvordan det er med ibux. Søk på www.felleskatalogen.no og se der.

Skrevet

Du MÅ til tannlegen, kjære deg!

Om du ikke har penger, lån deg en eller annen plass. Du må iallefall dra. Jeg har tannlegeskrekk selv, men angrer aldri når jeg har vært der, dette vet du selv også ikke sant?:-) Gå, få gjort noe med problemet, og ha det bra etterpå, smertefri.

Skrevet

Jeg tok 3 ibux 600mg og 2 paracet 400mg(?)

4 ganger for dagen, når jeg hadde tannverk og problemer med kjeven.

Å smertene forsvant de, frem til neste dose..

Skrevet

Tok 3 dager før jeg fikk time hos tannlegen.. Viste seg at jeg hadde en visdomstann som vokkste rett inn/på de andre tennene mine. Derfor vondt i kjeven og hele tannrekka oppe..

Skrevet

Mange tannleger har nedbetalings ordning også. Ringt rundt å sjekk. Har selv fryktelig tannlegeskrekk og må ha beroligende før jeg skal i stolen, hvis ikke låser kjeven seg rett og slett. Får ikke gapa opp uten....

Annonse

Skrevet

Jeg er nervevrak i mange dager før jeg klarer å ringe, og jeg er nervevrak før jeg skal dit, og helt skjelven etterpå.... jeg hater disse folka rett og slett....

en ting er jo at det er svindyrt å da... jeg har mest lyst å trekke den tanna som verker mest, trenger den ikke, er en av de bakerste jekslense.....

Jeg var der å rotfylte for 2 år siden, og det kosta meg 3000 kr, men den fyllinga gikk ut igjen.....

Skrevet

Jeg har trukket begge de bakerste jekslene(12-års jeksler?)..fikk store hull i dem,og tannlegen syntes det var like greit å rekke dem ut istede for å rotfylle!!

Jeg er også nervøs før tannlege besøk,og utsetter det til siste liten!!

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...