Gå til innhold

Når ga du beskjed til arb.giver

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

om at du er gravid? Eller når har du tenkt å si det?

Jeg har tenkt at jeg vil vente så lenge jeg kan, er akkurat ferdig med prøvetiden og vil ikke ødelegge mulighetene for fast ansettelse. Men nå har buksene mine begynt å bli veldig trange, og jeg får helt vondt av å prøve å gjemme bort magen på jobb. Er 12+2 på vei.

Fortsetter under...

Jeg sa i fra med engang, følte det ikke var noe å vente med. Det må jo uansett komme frem for en dag..jeg tenkte som så at da vil mine medarbidere forstå om hummøret mitt skulle gå i berg og dal bane, eller i værste fall om jeg skulle miste ville jeg ha blitt forstått. I stedet for å rissikere at det blir mye snakking og synsing og mening.

jeg sa det til min nærmeste sjef da jeg var 11 uker. Da var jeg i tillegg ferdig med prøvetiden for bare en måned siden. Nå er jeg i uke 16 og har fortalt det til mine kolleger ellers i dag.

Tror ikke du skal tenke så mye på det med å ødelegge mulighetene for fast ansettelse. Dersom du ellers gjør en god jobb kan ikke arbeidsgiver gi det fyken fordi du er gravid. Og er det ikke slik at når du ikke har hørt noe innen prøvetidens utløp, så kan ikke arbeidsgiver komme i ettertid å si deg opp. Arbeidsgiver har i alle tilfelle et ansvar for oppfølging i prøvetiden, så er det noe han eller hun er misfornøyd med, så burde det virkelig kommet for lenge siden!

Lykke til med å fortelle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...