Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ang. mat til baby over 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer og gir henne i tillegg ett grøtmåltid på formiddagen, grønnsaksmos (gulerot og potet eller kålrot eller mais. Har tenkt å blande inn litt kjøtt snart) og grøt på kvelden. Hun virker litt misfornøyd de siste dagene og jeg tror kanskje hun er sulten.

Hva kan jeg gi? Er det brødskive som er tingen? Andre forslag? Hva slags brød? Og hvordan får de egentlig spist brødet, de har jo ikke tenner? Hvor små må bitene være? Føler meg veldig uvitende her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, jeg ammer fast en gang på dagen og morgen og kveld, pluss så ofte hun vil ellers.

Skrevet

Kan bare gi henne brødskive, bare prøv med et tyynt lag smør på først, så ser du hvordan hun reagerer på det.. Ikke så veldig store biter til å begynne med, de "suger" brødet bløtt før de svelger, er enklere om hun får noe vann ved siden av. Kan også legge inn små mellommåltid med noe fruktmos. Du bør jo også prøve å få inn et grøtmåltid til kvelds også, så hun får jevnere tilgang på fast føde..

Skrevet

her spiser minsten på 8 mnd 4 måltider pr dag... han ble fullammet til seks mnd, men da vi startet innføring av fast føde gikk det fort, han er mye mer intresert i fast føde enn melk gitt;o)

han spiser grøt til frokost og lunsj, så et middagsglass i to tre tiden og så grøt til kvelds. ellers litt melk innimellom.

han er mett og fornøyd, men hos oss var det tydelig at melk ikke var nok lenger...

vi har prøvd litt med brødskive, og skal bytte ut grøten til lunsj med brød bare han blir litt flinkere til å spise brød;o)

Skrevet

Takk for svar. Tror jeg legger inn ett grøtmåltid til, i tillegg til grøt til frokost og kvelds som hun alerede får, inntil hun da spiser brød. Begynner med smaking på brødskive i dag. Kan jeg gi grovbrød?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...