Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer med en times, noen ganger 2 timers mellomrom. (Sånn har det vært de siste 2-3 dagene, før det gikk det 2-4 timer mellom hver amming)

Bortsett fra på formiddagen, da har hun en god lur på ca 3 timer og samme på natten. Men når hun da våkner er hun hyyysterisk sulten.

Er så redd for at jeg har for lite melk...

Hun er forresten litt over 2 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet hver 3. time (fra start til start) + omtrent fra 6-9 hver kveld. Har prematur, så måtte koppe og etterhvert flaske i tillegg før vi gikk over til fullamming ved 5 mnd.

Er du redd for at du har lite melk, kan du jo prøve litt pumpemelk eller mme på kopp el.l. for å sjekke om hun er sulten.

(kopp f.eks. medisinbeger du bøyer, eller slik du får kjøpt på apoteket)

(noe bøyelig i plast så du kan lage tut) Lurt før ammingen er ordentlig etablert. Er den etablert, kan du jo prøve flaske.

Et tips kan være å vekke babyen med bleieskift mellom hver pupp, så du er sikker på at hun spiser seg skikkelig mett til hvert måltid

lykke til!

Skrevet

Når jeg amma, gikk det sjelden mer en 1 1/2 time mellom hver gang på dagtid. Jeg hadde nok melk, men poden var småspist, og ville ha mat i små porsjoner. Jeg tror nok det vil gå seg til etter hvert, men sjønner at det er slitsomt når det står på. Du kan trøste deg med at når hun spiser så ofte, holder hun i alle fall produksjonen oppe :o)

Skrevet

Ok, men da vet jeg jo at det ikke er unormalt ihvertfall :)

Tror hun koser mye med puppen, å spiser litt mindre. Så mulig hun også er en sånn som liker maten i små porsjoner.

Skrevet

følte jeg ikke gjorde noe annet enn å amme jeg. Begynte å bli lengre mellom da han var 8 uker. frem til da omtren hver time når han var våken.. Da kunne han sove 1-3 timer strekk på dagen.

Som pappan sa her skal de være ferdig påsmurt med engang...for han skulle ha pupp med engang han våknet.

Men det går seg til :D

Skrevet

Hei,

Jeg ammer akkurat så ofte han vil ha mat. Om det går 3 timer mellom, eller en halvtime mellom hver amming spiller ingen rolle. Han får når han er sulten.

Han er 5 uker nå. Gjorde det slik med førstemann også, syntes det fungerte veldig greit. Orker ikke se på klokken hver gang jeg skal amme. Så vil han ha mat så skal han få også:-)

Skrevet

jeg ammet heeele tiden følte jeg...omtrent hver halvtime, og hun lå leenge i strekk og koste seg! var slitsomt, men til gjengjeld fikk jg jo nok melk, og snuppi la godt på seg;)

ga flaske md mme når d ble fo mye for meg og jg var uytslitt trengte avkobling..

Skrevet

Høres helt ok ut. Økedøgnene kommer tett i starten dessuten.

Kan gp 2-3 mnd før der blir noen rytme. Kommer an på hvor mye melk du har og hvor mye plager barnet har.

Skrevet

Hei. du bør nok amme med 2-3 timers mellomrom ja, ikke lengre mellom nei. Hvis hun sover, så må du ikke vekke henne for å amme, så lenge som at hun ikke er veldig liten og må ha mat. Ikke tenk for mye på om du har nok melk eller ikke, for da kan det bli til at du mister den. Dette har nok noe med syken vår å gjøre. Det er mange forslag på hvordan du er sikker på å¨bevare melka eller for å ha melka lengst mulig. Jeg tok 1 ss linfrøolje + 2 tabletter vitamin 24 + at jeg drakk mye vann. Jeg spiste også havregrøt kokt på vann til frokost hver dag. Når du ser at det blir tettere mellom hver gang du skal amme, har hun økedager, slik at du får mere melk. Ikke stress med dette i alle fall, da kan det fort gå utover melka.De små regulerer dette ofte selv, så slapp av det går helt sikkert bra:-) Lykke til.

Skrevet

Du har ikke for lite melk, men en helt normal baby! Heldigvis blir ammingen mye mindre hyppig etter noen uker, så prøv å holde og og ikke bekymre deg for om melken er for tynn, hun ikke suger osv. Menneskebabyer spiser rett og slett så ofte når de er spedbarn!

Skrevet

Du har fått mange svar allerede, men jeg tenkte jeg skulle legge til en ting, som jeg skulle ønske jeg visste i starten, da han tilsynelatende skulle ha mat hele tiden, og hvert måltid tok en evighet: Når de blir større, suger de mye mer effektivt, og måltidet er over på null komma svisj (tilsynelatende). Kjempegreit! Nå er han tre måneder gammel, og ammingen er overhode ikke noe stress. Han kan enda i perioder spise nesten hver time (spesielt på kvelden), men jeg lar ham regulere det. Det går helt greit.

Det kommer altså bedre tider! Får du ammingen til å fungere (og det høres jo lovende ut), er det nok mye lettere enn å styre med den evinnelige steriliseringen av flasker. Jeg har gjort det noen få ganger i forbindelse med pumping av diverse grunner, og holdt på å bli gal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...