Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Vi har fått en dverg dachs valp i hus,er 10 uker. Men,det jeg lurer på er..... Hun skal ligge i bur på natten og når vi ikke er hjemme. De to første nettene nå har gubben lagt nede i stuna på soffaen og hun i buret på gulvet,men ut over natten har hun pepet så følt at han har tatt henne opp i soffaen(ja,jeg vet det er dumt) men når kan vi la henne ligge i buret nede alene?? Hvor lenge kan hun pipe osv. Vil helst IKKE ha henne opp på soverommet,vi har en jente på 3,5år og venter baby i juni.så soverommet skal være hundefritt. Noen tips????????? Vil ha henne til og sove alene i buret om natten....
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Oh jada,jeg vet akkurat hva du sliter med =))) Har en på nesten 6mnd nå jeg.Å fytti katta for noen netter!!! Det jeg gjorde var å lære at nå er det natta og buret er hjemmet hans. Hadde han ut å tisse,leka han trett,ut og tisse og inn i buret mens jeg slukket lys og han forsto at nå er det sovetid.På natta våkna han og ulte på.Jeg måtte opp,ha han ut,men så var det rett i buret igjen.Ga han også et tyggebein da.Så hadde han noe å kose med til øya falt igjen.Det tok ca en uke,så ble det bedre.men disse små kan fort bli utrygge og redde,så det hender han enda skriker litt.Men han hadde kosebamse også.Den var god å ha å ligge med.I dag er det kun noen slintrer igjen,hehe.... Du må ikke gi opp,for det ordner seg.men man må bare kjøre samme løpet hele tiden.så lærer den at slik skal det være. Buret her er det beste jeg noen gang kjøpte.Nå roer han seg uansett hvor man er.For buret er hjem. Lykke til da =))
Sistah*G07*J09* Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 det er ikke bare det at hun må ut å tisse når hun piper sånn?? Når vår hund var valp så lå han i buret sitt nedefor senga vår, å da begynte han å pipe når han måtte ut å tisse. Visst vi nettopp hadde vært ute med han, å han fortsatt pep når vi kom inn for å legge oss igjen, så lot vi han bare pipe. Han lærte fort at det var i buret han skulle ligge om natta Så lenge dere vet at valpen ikke må tisse og ikke er sulten, så vet du jo at hun ikke lider noen nød. Så litt piping er bare å overse. Valper er akkurat som en liten unge, de fleste piper/gråter for å få viljen sin. Men det er dere som må sette grensene og være konsekvente på de Lykke til med ny hund, er virkelig bare kos å ha dyr i huset Mini her på 16mnd å hunden på 2,5år er bestevenner. De lå under babygymmen i lag når mini var mindre, å nå koser de seg ofte på sofaen ilag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå