Gå til innhold

Hvor stort press/jevnt trykk "tåler" magen?

Anbefalte innlegg

Hei dere

Er litt bekymret og trenger å roe nervene. Var hos legen i går og fikk høre hjertelyd. Vært på tidlig ul tidligere og alt var bra. Uke 15+1 nå. På jobb i går, etter legetimen, finner jeg meg selv i en sittende stilling over en bordkant med bordet langt inne i magen ca ved navelen. Har nok seget lengre og lengre fram over bordkanten etterhvert. Fosteret ligger jo nå litt lengre ned, men ble likevel bekymret da jeg "kjente bordkanten" en stund etterpå i magen. Ikke store smerter, men nok til at jeg kjente det litt lengre nede i magen resten av dagen, litt i natt og fortsatt nå i morges. Samme smerter nå som jeg har kjent tidligere og som jeg har tolket som strekking av livmorsbånd. Det er som er litt forskjellig denne gangen er at jeg kjenner denne strekkingen i en lengre periode enn jeg har gjort før. Noen som har opplevd lignende? Hvor lenge kjenner dere at det "strekkes" i båndene før du får noen timer uten smerter? Hatt en exu tidligere, så nå er jeg litt overnervøs. Takknemelig for svar.

Fortsetter under...

Heia

Tror ikke du trenger å bekymre deg.jeg er 13 uker på vei. Jeg var litt overnervøs fordi jeg har en datter på 2 år som legger seg over magen min, krabber over magen..osv ikke alltid jeg klarer å stoppe henne der hun plutselig legger seg opp på meg ,. spurte legen min og han sa fosteret lå godt beskyttet inni magen og så lenge ingen sparker deg hardt eller slår deg i magen trenger jeg ikke være bekymret. men jeg tror ikke jeg tar sjansen på å la henne gjøre det når magen virkelig blir stor...jeg kjenner nesten ingen strekk smerte nå, men forrige svangerskap kunne jeg ha lange perioder med strekk smerter og kortere.. Vet ikke om du fikk noe beroligende svar ,men ønsker deg iallefall lykke til videre:)

mvh Linn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...