♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Gutten min er veldig surklete og slimete i svelget, spes om natten og på morgenen. Innimellom høres det ut som han "kveles" av slimet og begynner å hoste og harke. Av og til får han ut litt slim når han hoster. Kan se at han har masse slim og bobler i munnen.. Har gitt ham saltvannsoppløsning (nesedråper) og han virker litt mindre slimete nå. Han har ikke feber og er like blid han, bare mor som er litt nervøs.. ;-) Noen som har noen gode tips til hva jeg ellers kan gjøre? Noe forebyggende jeg kan gjøre før han legger seg? Er frisk, kald vinterluft bra eller skal jeg holde ham innendørs noen dager nå? Takknemlig for alle tips! Får så vondt av å se gullet mitt sånn!!!
Snupp@ med 3 barn Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Han er faktisk så liten at du burde ta kontakt med lege. Disse små har problemer med å få opp slimet. Det kan i verste fall føre til pustestans og/eller lav oksygenmetning i blodet. Ta kontakt med lege du. De små blir ofte lagt inn på sykehus ved slike symptomer. Skriver ikke dette for å skremme deg, men har selv opplevd å måtte ringe 113 fordi lille gutten min hadde det sånn og etter en hostekule sluttet han å puste, ble helt blå.
Asobi Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Høres ut som RS-virus som ofte gir mye slim i munn og svelg, særlig hos de aller minste. Synes du burde ta kontakt med lege, bare for å få sjekket tilstanden.
catha80 Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Huff. MInner om symptomene som dattera mi hadde og hun ble innlagt 5 dager på sykehuset i isolat for RS-virus, vi ble utskrevet på mandag denne uka. I begynnelsen var hun bare tett i hals og bryst, men hun ble dårligere og kastet til slutt opp og brakk seg pga slimet. Sjekk med lege hvis han er dårlig.
<3 coccinelle Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Kan bare skrive under på det de sier over. Min gutt var 3 mnd og hadde samme symptomer. Hostet slim og ble etter hvert surklete. Ble også innlagt rett før jul. Usikkert om det var rs eller et annet virus, men det ga uansett samme symptomer. Gå til lege i dag. Så til deg catha80 - har lurt på hvordan det gikk med dere! Så hun ble innlagt ja....
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2009 Tusen takk for hjelp! Godt å ha dere!! Lillegutt har nå også fått litt feber (37,8), men er mindre surklete enn i mårrest. Sutrer mye, sover lite. Fikk han nettopp til å sove litt, men så snart han våkner drar vi en tur på legevakta for en sjekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå