Gå til innhold

Jeg blir gaaaal! Noen andre som har babyer som lager lyder om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lilleknert sover godt og stille i ca 3-4 timer etter at han har lagt seg. Men så begynner han å orme seg rundt i senga mens han lager de rareste lyder. Av og til tror jeg at han er i ferd med å krepere, så ille er det. Han har holdt på sånn siden han ble født, men i det siste har det blitt verre. Og etter at han har fått mat, så eskalerer det - han sover, men presser og grynter og stønner til den store gullmedalje. Jeg bruker sov-i-ro, men klarer liksom ikke helt slappe av - han pleier nemlig å dra dyna over hodet under strabasene sine, så jeg føler jeg må passe på litt.

Jeg skjønner jo at det sannsynligvis er magen som plager han, og vi har prøvd både fennikelte og Minifom, uten at det hjalp stort. Er nøye på å få han til å rape, men ofte kommer det både rap og gulp om jeg tar han opp mens han styrer på.

Noen som har opplevd/opplever det samme? Kommer han til å slutte med dette i nærmeste framtid? Han er tre måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ikk enoen beroligende ord bortsett fra at vi er i samme båt! Og jeg blir snart gal jeg også. Snupsi (på knappe 3 mnd) her sover godt frem til hun får mat, og etter det får hun ikke til å roe seg. Dvs, hun sover stort sett gdt om hun får ligge ved siden av meg eller om jeg holder en hånd på henne. Men da sover jo ikke jeg noe godt da heller. Er det samme som hos deg her og, hun trykker og stønner og kaver som bare fy. Og får ofte dyna over hodet her og, og da blir det enda verre!

Huff, vi får bare krysse fingrene for at de snart gir seg med det. Så kan både de og vi få litt ordentlig søvn.

Skrevet

Godt å høre at vi ikke er alene, Kjerstipusen og Ane-mor! Lilleknert lager også mindre lyder om jeg holder en hånd på magen hans... Jeg merker spesielt om kveldene at han lager de samme presselydene som om natta, uten at det går nevneverdig ut over humøret hans - han er strålende blid og fornøyd stort sett hele tiden. Han sover jo i opp til 7-8 timer i strekk om natta, og når jeg forteller dette til andre, så sier de "åh, så deilig, da får du jo en god natts søvn du også", men det gjør jeg jo aldeles ikke... Hvordan er lille Snupsi om dagen?

Skrevet

Ofte mye trykking og jobbing da også ja. Har prøvd minifom uten nevneverdig resultat. Ammete (et par teskjeer morgen og kveld til henne) har hjulpet, men nå ser det ut til at effekten avtar. kanskje vi har brukt det for lenge?? Men etter at vi var hos manuellterapaut og fikk korrigert feilstilling i hofte og låsning i rygg og nakke er hun i det minste blitt blid som en sol og sover stort sett bra på dagen. Kan legge henne i bagen til vogna og hun ligger og titter og skravler litt før hun slokner.

Hun driver også og virrer noe voldsomt frem og tilbake med hodet, særlig på kvelden og natta. Har slitt vekk alt håret i bakhodet, og begynner faktisk å bli rød på huden der :( Gjør lilleknert også det eller??

Skrevet

Hva med å la barna sove på sitt eget rom? Så blir ikke dere vekket av alle de rare lydene. Dere våkner uansett når de skriker eller hoster. Eldste her sover fremdeles med dyna over hodet. Hun har alltid gjort det. Hvis det bekymrer deg veldig, så har jeg hørt om klyper som du kan feste dyna fast i sprinklene med.

Skrevet

8848: Vi bor i en liten to-roms, så han har ikke eget rom. Han sover best når det er kaldt i rommet, og det er det ikke på stua. Har prøvd, men ble ikke mye søvn på verken meg eller han. Han sover i vognbagen fortsatt, så det er ikke så lett å feste dyna skikkelig. Det skjer sannsynligvis ikke noe farlig av at han drar dyna over hodet i ny og ne, men på natta klarer jeg ikke si dette til meg selv...

Kjerstipusen: Lilleknert gnir også hodet fram og tilbake, er rød i bakhodet av og til.Dette var verre før, noe som gjorde ammingen vanskelig ettersom han aldri holdt hodet i ro. Han vridde også hodet fram og tilbake mens han sov på brystet mitt, noe som ikke gjorde seansen så behagelig for mors såre pupper... (vri - dunk - vri - dunk...) Lilleknert kom til verden ved hjelp av sugekopp. På grunn av dette, og en voldsom bakoverstrekk når verden går han i mot, har vi vært hos manuellterapeut. Han har behandlet nakken hans, men jeg synes ikke det hjalp så veldig. Lilleknert sover godt om dagen, men bare i ca 40 minutter om gangen. I vogna kan han sove i 3-4 timer, bare den er i bevegelse... Men det kan nok være jeg som har skjemt han bort med vugging, hehe.

Håper våre små vokser av seg disse "uvanene"!

Skrevet

8848: Ja, eget rom er definitivt på trappene. Men det må bli ferdig først! Og med ei tuppe som krever oppmerksomhet og en pappa som jobber fulltid går det ikke så fort. Samtidig anbefaler de jo å ha dem på samme rom da, så litt usikker på å "kaste henne ut" for tidlig... Dyneklyper hadde kanskje vært lurt ja, noen som vet hvor man får kjøpt dette?? Klart det bekymrer meg litt at hun ligger med dyna over hodet, men det verste er at hun blir så irritert av det selv. Ligger og virrer enda mer med hodet og stønner og syns ikke det er noe ålreit! Så fort jeg drar ned dyna blir det bedre...

Milly: Huff, virring på såre pupper høres ikke noe særlig ut!! Føler med deg :S Synd dere ikke har merket så mye effekt av manuellterapauten da :( Hvis dere bor i Oslo-området kan jeg hvertfall anbefale barneklinikken i Oslo. Han var kjempeflink, og jeg har hørt flere andre skryte av dem også.

Kjenner til det der med å sove lenge mens vogna er i gang. Snuppa nektet å sove med mindre den var i bevegelse før, men etter behandling kan jeg faktisk bare legge henne i bagen utafor også sovner hun og kan fint sove en time eller to :) Veldig deilig!!

Ja, vi får håpe de vokser det av seg - både for vår og deres skyld. Jeg merker jo at hun heller ikke får noen god søvn når hun ligger sånn i forhold til når hun ligger stille. Får jo ikke slappet av ordentlig. Så vi krysser fingre!!

Skrevet

Kjerstipusen: Har hørt mye bra om Barneklinikken - men tenkte bare de var eksperter på Kiss - og det tror jeg ikke knerten har. Men det er jo verd å prøve! Skal bestille en time, så får vi se... Merker jo at knerten ikke sover godt når han ormer seg sånn, så håper virkelig det går seg til om ikke så lenge. Det er i uansett godt å vite at man har en venn i nøden som opplever det samme:)

Skrevet

Ja, det er nok KISS de er mest drevne på, men han oppdaget også feilstilling i bekkenet hennes og låsning i ryggen. Krysser fingrene for deg da!

Men den virringa og bråkinga om natta har ikke blitt noe bedre selv om vi var der altså, så du får ikke ha for store forhåpninger på akkurat det punktet. Men godt å vite at vi er flere ja ;)

Skrevet

hehe, ja har visst en liknende baby... men han har ikke noen form for plager, han sover bare med mye lyder i de forskjellige søvnfaser...

vi har hatt lillegutt på eget rom siden han var en måned gammel så har ikek hørt så mye til det..

men i julen lå vi alle tre på samme rom, og hjelpes så mye lyder.....

ble lite søvn den natten. faren måtte ut å legge seg på en sofa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...