glory78 Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Hei, noen som har noen erfaringer med disse? Det virker som Gonal gir mye hyppigere bivirkninger enn Puregon...etter å ha lest på Felleskatalogen.no. Er det mulig, tror dere, å "ønske seg" Puregon istedet for Gonal ved å ta kontakt med f.eks Riksen? (Resepter etc. er ikke skrevet ut til meg enda). Noen erfaringer?
MK73 Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har kun brukt Puregon (3 ganger) og Menopur (1 gang), så jeg kan ikke sammenligne med Gonal F. Hvis jeg var deg ville jeg bare ha tatt en prat med legen, så finner dere ut av det. Det er bare å lufte tankene dine og si hva de sier. Det er oftest flere faktorer involvert i hvilken type medisin vi får; f.eks vårt "case", pris, hva som er godkjent i Norge (og av NAV), hva klinikken vanligvis skriver ut, hva legen er mest vant med / har erfaring med etc etc. Lykke til med forsøket!
Lund73 Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har brukt begge, men har ikke hatt noe mer bivirkning med den ene eller den andre. Brukte puregon på første, gonal-f på andre, så stor dose menopur + liten dose gonal-f (avbrutt da det ble lite egg), og nu skal jeg bruke stor dose gonal-f + liten dose menopur. De bytter litt på medisinene alt etter hvordan man reagerer på de, men det er jo også forskjellig hvordan bivirkninger man får også da...... Får håpe på lite bivirkninger....:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå