Gå til innhold

Et vanskelig valg....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 37 år, alenemor til 2 barn på 4 og 2 år, og er nå gravid igjen. Denne gang med en ny mann som jeg ikke har noe forhold til. Jeg ligger søvnløs om natta og grubler fælt om hvilket valg jeg skal ta-abort eller ikke. Da jeg var 21 år tok jeg en abort og det er noe av det verste jeg har gjort. Og da hadde jeg ingen barn fra før-det er nemlig det jeg tenker en del på-nå vet jeg hva det innebærer å få et barn og jeg synes det er så utrolig vanskelig dette her.

Situasjonen min er ikke så enkel-jeg har lite hjelp og støtte fra familie og venner, barnas far er student i utlandet og blir borte i 3 år til. Barnefaren til den jeg har i magen ønsker seg ikke barn. Jeg synes det er strevsomt med de to jeg allerede har og lurer på om det er riktig ovenfor dem om jeg får ett barn til og må dele oppmerksomheten på enda ett barn? Økonomien er heller ikke den beste-jeg prøver å tenke positivt og tenker at det meste ordner seg-men gjør det egentlig det???

Jeg vet at det er jeg som til syvende og sist må ta det endelige valget-men jeg er så redd for å ta et feil valg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff dette kan jeg forstå er et vanskelig valg for deg ja!

Tror du finner svaret ved å spørre deg selv, du har den erfaring du trenger for å ta dette valget! Du har vært gjennom en abort før og du har også to velskapte barn som du har aleineomsorgen for. Vil ett ekstra barn gjøre så mye med hverdagen din etterhvert, at det blir for mye for deg? Du er en erfaren mamma, og de første årene blir nok tunge, men du har nok mye igjen for det seinere. Om barnefar er der eller ikke, hjelp kan man få andre plasser også! Har du ingen nære og kjente, så har man også muligheter som avlastningshjem, der 2 av barna dine kunne reist av og til. Dette er et tilbud til alle, spesielt aleinemødre, og det er ingen skam å måtte be om hjelp utenfra.

Er det noe en mamma kan, så er det vel å gi nok kjærlighet til alle sine barn, så om det kommer et ekstra i flokken, så skulle vel det bare bli en bonus for de andre barna.

Lykke til med valget du tar! Det skal ikke være så lett alltids, dette livet her på jorden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...