DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Hei, Huff... nå har jeg skikkelig vondt i hjertet mitt her... Vida (ca.8mnd) har vært forkjølet i noen dager nå ..og har hatt en innmari ekkel hoste.. faktisk siden sist hun var førkjølet .. (ca1mnd. siden) Hun våkner HELE tiden på natten pga. dette og hiver etter pusten!! Og det høres nesten ut som hun kveles.. Hun sutrer veldig hele dagen nå .. særlig når hun hoster eller gjesper. Ikke har hun spist så mye i det siste .. (var litt bedre idag) og drikke har hun heller ikke vært flink til - hun nekter rett og slett pga.hosten! Var hos lege igår som bekreftet at det bare var en "vanlig" virus infeksjon ..og det ikke var behov for noe annet enn å ta tiden til hjelp. Hun var visst veldig sår/rød i halsen. Huff... synes dette er skikkelig ekkelt - både sambo og jeg er helt rådville her .. Vil jo bare alt godt for gulljenta vår ) Noen som har noen erfaringer/ tips? Klem DD
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Kan du få henne til å sutte på isbiter? Eller, det blir vel forresten kanskje litt farlig å la henne ha i munnen... Men om du fryser noen vann-ispinner da?? Da får hun i seg vann samtidig som det kalde lindrer den såre halsen litt. Hvis hun vil ha det da... Ellers ønsker jeg bare god bedring! Snuppa på knappe 3 mnd har vært forkjøla de siste 2 mnd hun også, til tider med skikkelig ekkel hoste og tett nese Vondt å høre på!!
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2009 Hei igjen, Takk for svar! Heldigvis drikker hun litt vann .. ;o) så trenger nok ikke lage isbiter. Hun er i mye bedre form idag, bortsett fra hosten og spisingen -blÆ! Akkurat som om hun har kommet inn en "ond sirkel" med maten?! Hun ER skikkelig sulten .. men dytter den vekk i villrede.... Åhh.. frustrasjon :S Håper den mat & drikkeglade jenta mi snart er hjemme fra "ferie" .. Klem DD
Erlinda Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Hei. Hun her hoster også mye, men det er på natten. Er både tett og snørrete på samme tid. Det er vel vanlig at de ikke vil ha så mye mat når de er slik, det går jo på matlysten til oss også når vi ikke er i form. Bare pass på så hun får nok drikke, men tror ikke melk skal være det siste du gir henne når hun skal legge seg. Vi blir jo slimete av melk. Dere tørr ikke å prøve med ren aloe vera da? I og med at hun er sår/rød i halsen, så tar det jo litt lengre tid før hun er bra også. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå