Gå til innhold

Hva synes dere om disse guttenavnene da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes dette er de tre flotteste (i rangert rekkefølge)

Gustav - Flott, stødig, vakkert, klassisk og med en kongelig "sus", samt ikke mye brukt.

Jørgen - Synes det er et stødig, flott navn, samtidig sjarmerende.

Benjamin - Nydelig, men synes likevel det er noe litt utenlandsk og eksotisk over det. Utrolig flott på engelsk, spesielt. Pluss for vakker betydning.

Disse liker jeg ikke:

Lasse - Kallenavn. Ser for meg en skikkelig pingle, synes det er lite tak i navnet. Lars er ok, men Lasse er ikke et ordentlig navn for meg.

Gregers - Assosierer bare til Vildanden av Ibsen som ikke er helt ukjent for mange. Og han var ikke den mest sympatiske mannen i verden, nei. Greit navn, men assosierer veldig.

1. Benjamin - nydelig og internasjonalt.

2. Jørgen - klassisk og pent, kanskje litt kjedelig.

3. Lasse - søtt og rampete.

4. Gustav - liker ikke, tenker kun på gamle menn.

5. Gregers - liker absolutt ikke, et rart navn.

Annonse

Lasse

Jørgen

Gustav

Benjamin

Gregers

1) Benjamin - Klassisk og nydelig, men mye brukt.. Men en av mine favorittnavn.

2) Gustav - Blir litt for "kongelig" for meg.. Tenker Kong Gustav

3) Jørgen - Har egentlig ingen assosiasjoner til det navnet, men det er Ok.

4) Lasse - Veldig svensk? Liker det egentlig ikke

5) Gregers - Vet om en gammel lærer på min gamle skole som heter dette.. Ser ikke for meg en baby hete det!

Gustav og Jørgen er mine klare favoritter på lista di. Koselige, stødige navn begge to.

Benjamin er også fint, men jeg synes det er litt poppis.

Lasse er litt rampenavn/kallenavn

Gregers blir også litt kallenavnaktig. Og på noen dialekter (ihvertfall sørlandsk) vil det bli uttalt Gregårs (med skarre-R). Skjønner av en annen tråd at du ble inspirert av Max Manus. Jeg vil i så fall heller foretrekke Max. Vet om en liten gutt som heter det.

Poenget med den sørlandske uttalen har jeg faktisk tenke på selv, da familen min bor på sørlandet... Gregårs er ikke like flått nei... Fryktelig vanskelig dette her! Har alltid likte Gabriel og Benjamin, men har venner som har brukt disse navnene...

Annonse

Gjest Siklerotte

1) Gustav - fint navn, men er det ganske vanlig? Kjenner ikke staistikkene - men kjenner tre Gustav på min alder og en liten baby, så det er jo ikke så rent få...

2) Lasse - koselig! Forbinder det med en veldig søt fyr.

De siste vet jeg ikke helt hvordan jeg skal rangere, liker virkelig ingen av dem. Gregers kunne jeg kanskje tatt øverst om det ikke hadde vært for s'en (altså, Greger) - men s'en blir litt for etternavn for meg. Dessuten minner det meg om et annet rart navn. Benjamin og Jørgen er omtrent det samme for meg - like lite fine uansett =p

Jeg liker dem i denne rekkefølgen:

Jørgen - stilig. Hadde det på listen til min sønn.

Gustav - stødig og pent

Lasse - forbinder det med en snill og hyggelig gutt og mann

Gregers - lite brukt og pent

Benjamin - liker jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...