Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Det begynner holde hardt nå, hun er 3 år og 98 cm. 13-14 kilo. Det er ett mareritt når hn skal festes i bilstolen. Hun blir sur og sint, og lugger, og slår, skriker og vrææler. Hun påstår "det lukter mamma", gå vekk, ikke, vil ikke ha seler, det lugger, du kleip meg osv..... Men når vi har fått spent henne fast og begynner kjøre er alt ok, og hun sitter godt uten noe tull. Men hun føler nok at jeg kommer omtrent oppi fanget hennes når jeg også må klatre etter henne inn i bilen og feste henne, virker som m hun ikke liker å ha meg så "nær" på en måte. Er usikker på når jeg bør snu hene........
tuppa & litjmor Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Må hun sitte i midten? Kanskje blir det bedre om hun får sitte på en av sidene? Vår eldste datter sitter fortsatt bakovervendt i hts besafe, hun blir 4 år i april og er ca 93 lang og 12-13 kg tung. Hun sitter fortsatt veldig greit i stolen, ser godt og har bedre oversikt enn når hun sitter i forovervendt putestol med rygg. Men i det siste har sagt at hun synes selene er stramme. Så vi vurderer her også om vi må la putestolen bli førstepri.stol. Tenkte egentlig å vente til sommeren ettersom hun egentlig er litt kort og litt for lett til putestolen enda.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 det er deffinitivt tryggest for barnet å sitte i mitten bak!!!!!!!!! bakovervent.
Lilleh Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Vi har en stor jente, 100 cm og straks 3 år - sitter fremdeles bakovervendt bak passasjersetet og har gjort det hele tiden. Vi må ha nytt sete nå pga vekta (18 kg), og jeg sendte en mail til trygg trafikk angående valg av sete. De anbefalte å sitte bakovervendt minst ett år til .. Hun klatrer opp i setet selv, og det er overhodet ikke noe problem. "Vi mener det aller beste vil være å bruke en av de barnestolene som er godkjente i både vektklasse 1 og 2, og dermed helt opp til 25 kg, slik at hun kan sitte bakovervendt i et års tid til. Disse stolene er litt større i høyden og bredden også, slik at det ikke skal være fare for at hodet kommer over kanten. Å sitte med bena bøyd innebærer ingen risiko for skader, og de fleste barn synes heller ikke det er ubehagelig."
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Hvordan er det med sikten for føreren når dere har setet bakovervent bak passasjeren? mannen mener det øker fraen for kolisjon siden han ikke får den sikten han trenger og vi har derfor det bakovervente setet bak førersetet og det forovervente bak passasjeren. Ellers er det bare når man har en unge man kan ha setet i midten så for oss med flere unger er det ikke ett alternativ.
tuppa & litjmor Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Men hva er tryggest av å sitte bakovervendt på siden eller forovervendt (i midten)?? Tanken til hovedinnlegger var vel å snu til forovervendt? Jeg bare spør...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Umulig for oss å ha gutten vår bakovervendt. Han er 4 år, men 114 cm og 26 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå