Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når babyen akkurat har sovnet, og dere vet at det går lang tid før han våkner igjen og er sulten, samtidig som at du har den verste melkesprengen. Et stadig tilbakevennende problem for mitt vedkommende.

Babyen sovnet akkurat, og det går ca. 5 timer før han våkner igjen erfaringsmessig., Venstrepuppen er utrolig sprengt. Han ammet sist av den kl 1530, og den ble vel halvtømt da. Vidrere spiste han igjen 19.30, da la jeg han til høyrepuppen fordi den var mest sprengt. Men nå sitter jeg her og det verker i venstrepuppen. Synes det er for galt å vekke han for å gi han mat hver gang jeg er sprengt, noe som er ganske ofte. Dessuten er det ikke sikkert han er sulten heller om jeg vekker han...

Er jo litt redd for tilstoppede melkeganger også.. Og verre, brystbetennelse..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når min sønn var nyfødt frem til ca 4 mnd sov han maaaange timer i strekk på nattan, så jeg brukte å pumpe meg på kvelden før jeg la meg og frøs det ned. Så måtte jeg pumpe meg om morran etter at han hadde spist for han klarte jo ikke alt jeg hadde igjen da.

En periode frøs jeg litt til meg selv og ga noe til sykehuset. Så har du mye til overs så kan melkedonasjon være noe. Så er det kjekt å ha litt melk i huset hvis det er noe du skal en gang uten barne.

Skrevet

Luksusproblem!!!!

Pump og frys- så kjøper du deg stor frihet.

Dessuten er det bra med et melkelager i tilfelle sykdom. Også bra til grøten.

Han tar deg fort igjen i krav om mat. Så der sparte du deg noen økedøgn også.

Brystbetennelse får man vel kun dersom bakterier finner veien inn i brystet? Har selv aldri hatt en eneste brystbetennelse, men masse spreng.

Om du ikke vil pumpe, kan du jo sette igang utdrivningsrefleksen og la melka renne ut i dusjen. Det stimulerer mindre enn pumping..

Skrevet

Ja, vet det er luksusproblem. Har ei god venninne som virkelig slet m å få opp melkeprod pga sugesvakt barn, og hun måtte gi opp amming etter 3 uker, så jeg er sjeleglad for at jeg "får til" å amme, selv om det er et slit, da det kommer i overkant mye melk ut for lillegutt.

Men er det ikke det ene så er det det andre, og brystspreng er helt grusomt.

Når det gjelder pumping, er ikke det å gjøre brystsprengen verre? Stimulerer jo til mer produksjon?? Som igjen gir mer brystspreng..? Jeg er så redd for å pumpe, slik at jeg øker melka mi.. Vil jo heller ha mindre melk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...