Gå til innhold

Noen andre med lavliggende morkake som må ta keisersnitt???

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 28 nå og vært på kontroll hos gyneokolog pga vonde kynnere. Da så han at morkaka lå å sperret utgangen(lå for lavt), han sa den kom til å mest sannsynlig til å "rette" seg opp. Men om ikke får jeg keisersnitt. Han fortalte også at lavliggende morkake ikke var så vanlig. Hm.. er veldig spent på hva det blir til. Skal på kontroll i begynnelsen av februar og da får jeg vite hva det blir til :)....

Noen i samme situasjon?

Fortsetter under...

jepp, jeg har foreliggende morkake... placenta previa totalis eller noe i den duren der... ble oppdaget på Ul i uke 14, og ikke flyttet seg en MM, så jeg skal inn til siste kontroll på fredag, da får jeg svar om jeg får KS eller ikke. er nå i uke 33...! og gru/gleder meg veldig, men det skal bli godt å få vite hva som vil skje! Det er nok veldig vanlig med foreliggende morkake, men det er IKKE så vanlig at den ikke flytter seg..

Jeg fikk påvist placenta praevia totalis uke 18 på ultralyd. Var på kontroll uke 32, og den hadde ikke rikket seg en millimeter, og der ligger den planta fortsatt. Vært innlagt et par ganger i løpet av de to siste ukene pga blødning. Skal ta keisersnitt neste uke, 3 uker før termin. De tar det såpass tidlig så de er helt sikre på at ikke fødselen skal sette igang av seg selv, for da vil det bli hastekeisersnitt. Sjansen for at morkaken flytter seg hos deg er nok stor, så ikke ta noen bekymringer på forskudd.

jeg haddde også samme problem som deg,og skullle egentlig ta keisersnitt nå i starten av feb...Jeg har på kontroll i forrige uka,var da uke 32 og da hadde den flyttet seg slik at jeg kan fø normalt-,

så den kan flytte seg ganske sent.....

Jeg har vært så fokusert på keisersnitt at nå har jeg begynt å grue meg til vanlig fødsel,men går sikkert helt fint....

Lykke til....

Astrid 46

Tusen takk for svar :)... Godt å høre at noen har opplevd det samme. Fikk beskjed av gyneokologen å ta kalsium tilskudd, det skal vist hjelpe morkaka å rette seg opp. Litt rart men verdt å prøve! Men om det blir keisersnitt tror jeg det oxo vil bli en fin opplevelse :).. Bare babyen er frisk så er jo det viktigste av alt..

De ble KS på meg gitt, her hadde IKKE morkaka flytta seg en millimeter! Legen sa det ikke var så veeeldig vanlig.. Men fikk da en dato, 16 feb og glad for det. føler meg litt mer ovenpå, liker å ha litt kontroll på ting:) Masse lykke til dere andre!

Annonse

jeg hadde samme problemet under fødsel og morkaken til slutt løsnet ,og det var katastrofe , de måtte ta meg med engang på operasjonsbordet og det ble akutt keisersnitt. Det er noe med det at haukeland sykehus venter siste liten og tror at morkaken som lavligger skal flytter seg ,men den gjorde ikke det. Ble liksom der og løsnet når vannet gikk så det er best og kreve keisersnitt en og sette seg i slikt situasjon som jeg . det var traumatisk opplevelse som man aldri ville ønsket seg . Så hadde jeg vært deg så ville jeg bare bet om planlagt keisersnitt enn og ta sjansen .

jeg ønsker deg masse lykke til :-)

"engel i magen"

Du skal vel inn på en ny kontroll? jeg var 33+0 da jeg fikk datoen, og var i tillegg inne på samme tid som deg, i uke 27-28 ett sted. Så be iallefall om en ny kontroll, hvis ikke det allerede er planlagt! jeg spurte om jeg måtte inn enda en gang nå, men nei, det ble dato på meg med en gang... og det er veldig betryggende! Best å være på sikre siden, som anonym over her sier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...