Gå til innhold

Keisersnitt eller fødsel

lovinglife

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er gravid med tvillinger i uke 34 og har en gutt fra før som er 2 år. Sist fødsel endte med 3grad ruptur og jeg er sååå i tvil hva jeg skal velge denne gangen. Jormor anbefaler vanlig fødsel, men jeg er sååå usikker. Har hørt at tvillingfødsler ofte kan være kompliserte. Tvilling 1 ligger i hodeleie og tvilling 2 i seteleie. Er redd for å revne igjen eller i verste fall revne og i tillegg måtte ta keisersnitt. Noen råd/erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke i tvil om at jeg ønsker keisersnitt. Vil ikke ta risken på at det skjer noe galt med andremann, og det blir KS i hyrten og styrten. Planlagt snitt er høyst overkommelig, har hatt det før.

Skrevet

Hei.

Jeg har tvillinger på snart 1/2 år og en sønn på 4 år. Alle har jeg født vaginalt.

Med førstemann hadde jeg en hard fødsel, 1 døgn tok d og jeg ble sydd nesten 30 sting, måtte klippes 2 ganger før han kom ut. Da hadde han stått bom fast i over 2 timer, nesten ute.

Var veldig i tvil om hva jeg skulle ønske med tvillingene. Når tv 1 la seg i hodeleie var jeg ikke lenger i tvil. Tv 2 i sete.

Det jeg var redd for ved et evt keisersnitt var fødselsdepresjon. Vet ikke hvorfor, men fikk d for meg at jeg lettere kunne få d ved et keisersnitt.

Tvillingene mine var ute på under 6 timer. Ble sydd 4 sting, bare noen smårifter. Hadde ingen smertestillende denne gangen heller.

Uansett, lykke til med ditt valg, og fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...