Gå til innhold

Nesten ikke spist i dag - men like blid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa nektet å spise mer enn 20ml til kveldsmaten sin i dag, og har spist lite til de andre måltidene hele dagen. Kun 450ml til sammen, mot normalt 680. Likevel pludrer hun og ler nå som far steller henne for natta. Noen andre som har hatt slike dager? Har jeg min første våkenatt i vente???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har mi tuppe vært i dag også.... Tilbydd henne bryst i hele dag, men suger bare litt, så snur hun seg. Man blir jo litt frustrert da, når de ikke vil spise, men man får jo liksom ikke tvunget dem heller. Hvor gammel er di? Mi er 4mnd. Hun har været litt sånn den siste tiden. Virker ikke sulten liksom! Men hun har ikke våknet noe mer om natten av den grunn.

Skrevet

Jenta mi er 4 måneder om ... 3 timer, faktisk:) Spiser bare mme, så jeg får jo med meg hvor mye hun får i seg, på godt og vondt. Hun har vært veldig "på slaget" med måltidene fram til for litt siden, så da blir mor forvirra når det ikke er så nøye lenger:)

Skrevet

Mi ble 4 mnd for ca 2 uker siden. Og hun har også alltid vært "på slaget". Men blir jo kanskje litt mer frustrerende når man ammer, og ikke "ser" hvor mye hun får i seg... Har mang en gang vurdert å kutte amminga pga mye styr, og nå har jeg vel kanskje fått enda en grunn! Vi får satse på at de får i seg d de trenger... de vil uansett aldri sulte seg selv så lenge de har tilgang på nok mat! :)

Skrevet

hehe, da slo vi deg m 10 ml;) snuppa her i huset ville bare ha 30 ml til kvelds idag, og ble helt krakilsk da jeg prøvde å få i henne mer.. Har også spist lite før idag, men blid og fornøyd! Pludra og smilte også på stellebordet da far skifta bleie istad, så det var som å lese om seg selv d der:)

Tenker at d går vel litt opp og ned d der m hvor mye de spiser, snuppis er 12 uker og ganske småspist.. Ligger på rundt 10- 12 % av vekta si ca tror jeg, dvs 600 ml + - (tror hun veier litt over 5 kg nå). Har hørt no om at d bør ligge opp mot 15%? Men ikke så mye jeg kan gjøre m d, kan jo ikke tvinge i henne mat heller... Så lenge hun virker blid og fornøyd, og har godt m våte bleier iløpet av dagen satser jeg på at hun får d hun trenger.. Den 15% regelen er vel bare et gj.snitt.. Hva ligger din på iløpet av et døgn?

Ulempen ved å gi flaske dette vettu, man får så god kontroll over mengden de spiser iløpet av en dag, at d skaper bekymringer hvis ikke ting følger skjemaet;)

Snuppa har forøvrig sovet som en engel på 30 ml kveldsmat tidligere, så satser på at jeg får meg en god natts søvn idag også, bare avbrutt av et måltid sånn i 4-5 tida! God natt!

Skrevet

Snuppa mi ligger nok også på en 10 - 12% av egen kroppsvekt, veier nok litt over 6 kilo (5935 den 23.12.) og spiser vel opp mot 700ml i døgnet. Her har vi ikke hatt nattmåltid på lenge, og slik håper jeg det skal fortsette:)

Har ikke hatt våkenatt i natt, men hun har sovet veldig urolig og vært en del våken i senga, uten å gråte el noe.

Skrevet

okei, godt å høre at jeg ikke er alene om å ha en litt småspist baby:) kommer som regel opp mot 650- 700 (ikke igår da), så er vel ikke så altfor ille likevel.. Sov forresten helt til 8.30 uten mat inatt, så kan jo håpe på at d er en ny trend:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...