Gå til innhold

Trenger hjelp med soving.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg har en liten snuppe på 7 uker, som nesten ikke sover på dagtid. Er også vanskelig å få henne til å sove om natten.

På dagtid sover hun gjerne bare 2x 30 min, ikke alltid noe i det hele tatt. I tillegg er det nesten umulig å få henne til å sove om kvelden.

Hun skal kun sove i vårs seng, og det kan gå mange timer før hun sovner. Sovner kanksje i 5 min for så å våkne å gråte. Slik kan hun holde på i flere timer. I natt holdt vi på fra 10 til 3 før hun sovna.

Hjelper heller ikke å bysse henne i søvn ved hjelp av gyngestol, eller å trille henne i søvn i vogna. Så for vi legger henne fra oss så våkner hun igjen.

Blir snart sprøøøøø.

Noen som har noen gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei... prøv å pakk henne inn i et teppe eller noe når du mater henne, når du da legger henne fra deg kommer hun ikke til å kjenne noe tempratur forskjell rundt seg. det er som regel det som gjør at de våkner så fort mann legger de ned... dette måtte jeg gjøre på snuppa mi når hun var litta...

kamille te er også veldig beroligende, vi gir det til datteren våres.

håper det hjelper for deg.

Skrevet

Vi hadde også problemer med vår lille snuppe, men har etterhvert fått litt mer dreisen på det... Vi er førstegangsforeldre uten noen søsken eller venner med barn, så vi har følt oss litt "klønete" sånn i starten. Ting som kanskje burde være innlysende, har ikke vært det for oss. Når det gjaldt søvn, har knepet for vår del vært å sørge for at den lille frøkna rett og slett er TRØTT når hun skal sove :-) For å få til det har vi gjort to ting. Det første er å sørge for at hun ikke får sånne små powernaps på ammeputa gjennom dagen. De er skikkelig "søvndrepere". Det andre er at vi har laget en god rutine som passer inn i døgnrytmen vår. Nå er ting bare SÅÅÅ mye bedre. Jenta vår er ca. 13 uker nå. Skulle ønske vi hadde begynt med dette mye før... Skriver ned rutinen vår. Ikke sikkert den passer for dere, men kanskje du får noen tips. Lykke til!!!

Kl. 0900 Pupp - i dobbeltsenga

Kl. 0915 Mamma står opp, dusjer og fikser litt i huset, mens lille vennen sover en time til i dobbeltsenga

Kl. 10 00 - Lille vennen står opp

Kl. 11:30 Pupp

En eller annen form for aktivitet.

Hun sovner vanligvis mellom 1/2 og 1 time før pupp kl. 14:30

Kl. 14:30 Pupp

Vi leker litt, synger etc.

Hun sover ca. 1-2 timer

Kl. 17:30 Pupp

NB! Hun må IKKE sove etter kl. 17:30. Da faller hele rytmen sammen

Kl. 20:00 Pupp

Kl. 21:30 Vi tar på pysjen og sier til henne at nå er det natta og hun skal sove. Skrur av lyset, TV'en og alt som lager høye lyder, og skrur på en rolig CD med vuggesanger hun liker ogdt. Så bærer vi henne litt frem og tilbake og roer henne ned.

Ca. kl 22 Pupp og da sovner hun gjerne ved puppen. Vi legger henne i senga. Hvis hun våkner prøver vi med smokken. Det går som regel fint, mens andre ganger må vi ta henne opp og bysse i søvn.

Når hun våkner om natta, flytter jeg henne over i senga vår og gir henne mat der. Det er ikke helt ideelt, men det fungerer for oss inntil videre. Flytter henne tilbake i senga hennes i sovende tilstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...