Gå til innhold

Nå har hun sovet i minst 6 timer i dag i strekk. Bør jeg vekke henne? To mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sover og sover...og virker fornøyd. Og så har hun sovet i hele natt nesten kun avbrutt av tre amminger. På grunn av at vi sovnet seint sto vi ikke opp før kl.13. Så var hun våken et par timer, og har sovet siden! Har ikke gitt signaler om pupp heller?

Jeg bekymrer meg for melkeproduksjonen nå. Bør jeg vekke henne for å gi mat? I går var det motsatt "problem". Da sov hun ikke hele dagen, og bare klagde og ville ingenting- ja, bortsett fra å ha pupp ganske ofte. Da var vi kjempeslitne fordi hun altså aldri sov. Hun er altså veldig ujevn mtp amming og soving. Er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke liker å legge deg midt på natten og sove til langt ut på formiddagen ville jeg begynt å vekke henne i 7 tiden for kveldsstell.

Jeg gjorde det med min når han var nyfødt, også pga storebroren som ikke skjønte at han måtte legge seg før babyen, men da slapp jeg osgå å sitte å amme frem til 1-2 tida på natten.

Skrevet

har hun hatt sånn ujevn rytme helt siden hun ble født??

kan jo være hun prøver å ta igjen for tapt søvn..

Skrevet

hei.

beklager vis jeg høres bedreviten ut,men min personlig mening er at barn rundt 2-3 mnd burde få litt innføring i rutiner.og sove til kl 13.00 er altfor lenge.Dere burde skille morgen,ettermiddag og kveld så barnet lærer de kodene etterhvert.

vi begynte med guttungen rundt 2 mnd.morgen(morrastell mat)soving,mating,soving,kvelds seng.sovetider endret seg etterhvert som jeg så han endret seg.begynte og legge han inn på rommet i 22.00 tiden og i mnd etterpå gikk det bare gradevis nedover.da han var 4 mnd ble han lagt for kvelden kl19.00 sov hele natten.

dere må gjøre det som passer dere,men de fleste har veldig godt av litt rutiner etter som mnd går..

Skrevet

har heldigvis hatt en baby som hele tiden har skjønt forskjell på natt og dag.

om natta ville jeg ikke vekket om dagen ville jeg vekket etter 4 timer på en såpass liten baby.

Skrevet

Hei. Jeg ville ha vekket henne for å gi mat ja, men dere er vel litt mye ut av rutiner da, eller hva ? Dette er mitt 3 barn og ingen av de andre har vært så urolig med soving og amming som hun her nei. Det kan jo hende att hun måtte ta igjen litt søvn, men ikke la det skje så mange dager nei, da kan det gå utover melkproduksjonen din. Likedan, er hun liten, så må du vekke for å få i henne nok mat. Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...