Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Det ser ut som at gutten vår ikke har fått testiklene ned i pungen, og legen har henvist oss videre til sykehuset, fordi det er liten sjangs for at det vil rette seg selv nå (han er 18 mnd). Noen som har opplevd dette, og kan fortelle meg hva vi har i vente?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Når han er så liten? Vet faktisk ikke. Min gutt måtte bli 8 år før han ble henvist videre. Da gav de ham et par måneder ekstra, og det ordnet seg selv. Men på vår gutt var det bare den ene testikkelen som ikke gikk ned.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Oi, sier du det? Jeg forstod det sånn at gutten vår måtte på utredning rimelig fort, men kanskje de ikke gjør noe med det på en stund, som du sier. Noen flere?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Når de ikke er kommet på plass enda er kanalen ned i pungen trolig tett, og de trenger hjelp for å komme med. Det gjøres gjerne med dagkirurgi, dvs hjem samme dag som operasjon. Blir testikkelen for lenge i lysken kan den hindres i utviklingen, og det er ikke bra. Du kan sikkert forberede deg på operasjon før han er to.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Takk for svar, det var stort sett dette legen sa også. Men noen som kan fortelle meg hvordan gutten opplevde det, stort sår, smerter osv?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Lite snitt på hver side i lysken. Litt trøblete når de bruker bleie, men ikke så veldig vanskelig. Så godt som ingen smerter, gir de likeglad med. før operasjonen, og paracet noen dager etterpå. Mange kan gå i barnehagen før det er gått en uke.
Solskinnsjenta Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Ved 15 mnd kontroll hadde ikke testiklene falt ned hos vår gutt. Nå har vi kjent dem nedi pungen begge to samtidig, men de er litt jojo, som legen vår sa det Hvis de ikke hadde falt ned av seg selv ville vi blitt henvist til barneklinikken når han var rundt 2. Som flere sier er dette et lite kirurgisk inngrep som ikke tar mye tid. Kun dagpasient. Husk at det fortsatt kan ordne seg selv frem til 2-årsdagen.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Husk å få ny vurdering og eventuelt få festet de nedi pungen om de holder seg mest oppi lysken...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Vi fekk beskjed på 2års kontrollen at vist dei ikkje var på plass blei han hendvist til sjukehuset. For dei skulle være på plass når dei var 2år, å det var dei heldigvis!!! Legen sa eg kunne sjekke sjøl om eg ville, men eg har no ikkje peiling på sånt:P Men han fikk no gjort det sjøl om det var en som var rasaende:D
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Hei og takk for alle svar! Jeg kjente i lysken hans nå før han la seg, og kjente faktisk to klumper! Så jeg er rimelig sikker på at det er der de er Ja, får håpe at de synker ned selv før 2-årsdagen. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå