Hellinor Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 (og forhåpentligvis hyppige nattoppvåkninger)......BABYSAFE :-) Gullet som nå er 8 mnd har vært helt avhengig av at vi skal sitte ved han og holde en hånd på brystet hans til han sovner. Kunne ta alt fra 2 minutter til 2 timer. Gikk vi ut av rommet skrek han, og han hørtes oppriktig engstelig ut. Har snudd seg på magen siden 3 mnd, og gjør dette med en gang vi slipper han. Har nå også begynt å reise seg opp, og finner absolutt ikke roen. I tillegg våkner han en del på natten, har sluttet med nattpupp før jul, har egentlig ikke protestert på det, men våkner likevel, og da kan vi bruke laaaang tid med hånden på brystet for å få han til å sovne igjen. Tenkte derfor å prøve babysafe (pose med seler rundt madrassen som gjør at han ikke får snudd seg) og det var umiddelbar suksess. Første gang i går kveld, da sovnet han mens jeg dro igjen glidelåsen. Våknet et par ganger i natt som vanlig da, men sovnet fort igjen. I dag la jeg han og gikk ut av rommet, han sutret i et sekund, så ble det stille, ikke hørt et knyst siden. Så dette er i alle fall riktig for oss og han, selv om jeg skjønner at folk kan ha problemer med tanken, skjønner dilemmaet med å "binde" ungen fast, men vår trives i alle fall :-)
Har to herlige gutter! Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 oi høres bra ut, men er ike det forbudt å selge de med seler? evnt hvor kjøpte du det? husker jeg undersøkte det på barnas hus og de sa de ikke kunne selge med seler lenger?
Hellinor Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2009 Det er ikke forbudt, kjøpte den på babycomfort (babyDan sin). Mulig det har vært forbudt en gang, dette er jo en gammel oppfinnelse, og lurer på om selene var lenger opp før og at det har vært en kvelningsulykke. Men nå er selene helt nede på hoften slik at barnet kan sette seg opp. Selene går under madrassen og skal være helt stramme, og da går posen helt ut på hver side av madrassen slik at ikke selen er synlig en gang. Skjønner ikke at noe kan skje. Men har en saks liggende, i tilfelle jeg må få han ut av posen i en fart (brann o.l).
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Jeg vurderer dette da lillegutt har blitt helt umulius å legge og når han våkner på natta. Han snur seg rett rundt og opp på knærne for å reise seg opp og står å skriker i sengen, går ut og inn og legger ham hundre ganger.... håpløst.
Hellinor Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2009 Jeg kan i alle fall anbefale det :-)
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Ja, jeg må holde han fast så han ikke snur seg og reiser seg... Før kunne jeg bare legge ham ned i sengen og det ble stille med en gang... Sånn er det jammen i meg ikke nå lenge.. OFF. Skal prøve en sånn ja...
Har to herlige gutter! Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 oki hvor er det å få kjøpt og hvor mye koster det? mini her eelsker å stå i sengen så vi burde ha slik vi også
Hellinor Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2009 Kjøpte min på babycomfort. Kostet vel 449,- Litt drøyt kanskje, men helt klart verdt d.
Har to herlige gutter! Skrevet 6. januar 2009 #9 Skrevet 6. januar 2009 å hvor er det? nettside eller butikk?
Hellinor Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2009 Butikkkjede - barneklær og utstyr.BabyDan er merket da, så regner med butikker som fører dette har. Tror kanskje reflex har.
håge Skrevet 6. januar 2009 #11 Skrevet 6. januar 2009 Helt genialt. Førstmann sluttet med nattpupp da han var 6. mnd, emn måtte inn til han minst to ganger hver natt for å putte i smokk. Tenkte det kom til å bli et helvete når jeg skulle begynne å jobbe igjen. Vi pøvde babysafe og det funka fra natt en. Da sov han igjennom hele natta uten å våkne (hadde ikke selene rundt madrassen, lå kun i posen). Absolutt verd forsøket.
Hellinor Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 7. januar 2009 Jippi, i natt sov han HELE natten (fra 19.30-04.30, og så pupp og så til 08) for første gang i sitt 8 mnd gamle liv, etter to netter i babysafe :-)
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #13 Skrevet 7. januar 2009 Hvordan reagerte han når han ble lagt i den for første gang? Er redd lillemann kommer til å bli bra sinna..:-)
Hellinor Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 7. januar 2009 Ble ikke sinna, skrek kanskje litt, men d gjør han ofte nårr han blir lagt. Dette var på dagtid, på kvelden sovna han mens jeg tok igjen glidelåsen.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 7. januar 2009 #15 Skrevet 7. januar 2009 Jeg er kjempeglad på dine vegne Hellinor! :-) Kanskje det er dette jeg trenger å prøve! Jenta vår blir 10 mnd i slutten av mnd, er hun for stor til det da, eller ? Noen som vet om det går an å kjøpe dette noe sted på nettet ?
Hellinor Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #16 Skrevet 7. januar 2009 Posen er stor, står 6 mnd til 2 år på min, tror mange begynner når babyen begynner å reise seg opp.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 7. januar 2009 #17 Skrevet 7. januar 2009 Åh, okey! Jeg kunne virkelig tenkt meg en sånn :-) Er det en slik? http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15499935&reference=5/154/999/35_1204675335.jpg&adheading=To+s%F8plesekker+med+babykl%E6r%2C+brukt%2F+ubrukt+i+u%E5pnet+pakke+%2B+div.+ting&sid=xz8rgeFHPRu399737&adTypeId=67&areaId=2010&WT.svl=Minibilde
Hellinor Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 7. januar 2009 Denne er vel uten seler. Vet mange har god erfaring med det også, men det hadde nok ikke hjulpet oss. Den er slik da, i helt tynt stoff med seler på hoftene som du fester under madrassen. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15499935&reference=5/154/999/35_1204675 335.jpg&adheading=To+s%F8plesekker+med+babykl%E6r%2C+brukt%2F+ubrukt+i+u%E5pnet+pakke+ %2B+div.+ting&sid=xz8rgeFHPRu399737&adTypeId=67&areaId=2010&WT.svl=Minibil de Heller denne, er vel samme system tror jeg. Denne er vel tykkere, så du ikke trenger dyne oppå.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 7. januar 2009 #19 Skrevet 7. januar 2009 Ok, skulle gjerne hatt en med seler jeg også da i og med at snuppa har begynt å røyse seg.. Men du sendte samme link som jeg sendte til deg? Er det den hvite som står "hug time" på du mener?
Hellinor Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #20 Skrevet 7. januar 2009 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15379833&sid=xz5cbaIiUFK514387&WT.svl=Link Sånn... hehe, litt klønete :-)
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 7. januar 2009 #21 Skrevet 7. januar 2009 Takk skal du ha!! :-) Nå har jeg bestilt meg en, og håper det fungerer like bra på min som det gjorde på din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå