Gå til innhold

Om å introdusere vann til mme-barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden var det noen her inne som fortalte at de hadde fått beskjed om at mme-barn burde få litt vann, fordi de kunne bli tørste av selve mmen (hvis jeg forsto det rett).

Jeg har ikke begynt med grøt til snuppelure, men har gitt litt kokt, romtemperert vann fra kopp de siste dagene.

Noen andre som gir vann? Det ser ut til at hun liker det. Hvor mye skal man gi, og hvor ofte? Og hva er best? Flaske? Nebbkopp? Vanlig kopp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en mme gutt og han får litt vann på flaske etter han har spist eller sånn ett par ganger i løpet av dagen, han drikker ikke så mye, men ser ut til å like det! :)

Skrevet

Jeg begynte med vann når lillegutt var rundt 3 mnd, mest fordi det var på det varmeste i sommer. Siden han har fått mme helt fra starten, ville han ikke ha vann fra flaske siden der skulle det komme melk. Så ga på t-skje. Prøvde også tutekopp etterhvert, det skjønte han heller ikke noe av.. Endte opp med tutekopp uten ventil, for da kommer det litt vann så han skjønte han skulle suge. Først i en alder av 9 mnd skjønte han at han kunne drikke vann fra tåteflaske. Jeg prøvde å ha tutekoppen fremme og gi når jeg husket det.. var ikke så flink, og han var ikke så interessert. Så ble mest til at jeg ga til grøten etterhvert når vi begynte med det.

Skrevet

Dette lurer jeg også på..Leste det samme innlegget og har tenkt på det med vann siden.

Har du merka noe forskjell på babyen din etter du begynte me vann?

Jeg ammer litt før flaske på noen måltid. Men det er jo så og si bare flaske det går i. Er ganske ny på det:)

Skrevet

Jeg begynte ikke med vann før ho var 6 1/2 mnd, Da fikk ho det til middag i en tutekopp. Har aldri hørt at de blir tørste av mme. Og dette er andre mann med mme.

Skrevet

Elisabeth: nei, merker ingen forskjell, bare at det var litt spennende for meg å se om hun likte det. Det vil si - hun har spist lite i dag, kanskje hun blir mett av vannet? (Selv om det ikke er snakk om mange ml))

Skrevet

Har heller ikke hørt at babyer blir tørste av mme. Vi har begynt med grøt, og derfor også begynt med vann. Derimot lurte jeg litt på hva jeg skulle servere vannet fra.. Hun forbinder jo sin kjære flaske med melk, så ville ikke det forvirre hvis jeg da ga henne vann i den? Hun får grøt mens hun sitter i babystolen og innimellom spisingen får hun da vann fra flaske. Da gir jeg mens hun sitter i stolen sin. De første gangen rynket hun veldig på nesa, men de to siste dagene drakk hun "masse" (ca 20ml) tilsammen. Får så mye hun vil ha. Kunne kanskje ha gitt henne fra kopp, men tenkte at jeg ikke ville introdusere altfor mange nye ting på en gang - nå holder det for henne å komme til greip med hvordan denne underlige skjeen fungerer! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...