Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er nå 8 mnd og får flaske 4 ggr om dagen. Drikker 150-180 ml etter hvert måltid (brødskive, grøt og middag). Det er jo ganske mye drikke, kunne nok ha trappet opp mengden på fast føde for det er ikke noe problem å få i henne det. Men forestiller meg at hun skal ha masse melk ennå..? Får litt vann til maten. Hvor lenge holder dere på med flaskene da? Trapper dere gradvis ned, og begynner dere evt med tutekopp i steden for flaskene etterhvert? (Forestiller meg det er vanskeligere å få i henne såpass mye med tutekopp)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hs sa til meg at de bare trenger 500-600 ml melk i døgnet etter fylte 6mnd, for da blir fast føde den største og viktigste delen av næringen. sønnen min er snart 10mnd, gir han fortsatt melk på flaske for han greier ikke de pokker så harde tutekoppene, kommer jo ikke en dråpe.. så gir jeg han av å til vann fra vanlig glass da.. litt søl, men skitt au:)

Skrevet

Ho trenger nok ikke så mange flasker lengere..

Når de spiser fult måltid med fast føde trenger de ikke melk i tilegg.

Vi kuttet melka da vi var oppi 5 faste måltider per dag.Koseflaska til kveldsmat har jeg ingen planer og og kutte så lenge han vil ha:=)

Skrevet

Junior er 8 mnd i morgen, og han får nå 2 flasker om dagen (morgen & kveld). På morgenen drikker han ca.200ml og på kvelden 100-140ml. Som hun over her sa, så skal de ha 500-600ml melk i døgnet, og det er visst nok inkludert melka som er i grøten.

Skrevet

Jenta mi blir 8 mnd i morgen, og hun får akkurat samme opplegg som 3-prinser over meg har skrevet :-)

Skrevet

Ser dere gir mindremelk ja.. Hvor mye spiser babyene deres av fast føde da?

Vi spiser 1/2 skive brød til frokost

Grøt av 1 dl vann til lunsj

1/2 glass middag av og til litt frukt etterpå

Grøt av 1 dl vann til kvelds

Som sagt tror jeg ikke det er noe problem å få i henne mer, men jeg har da holdt tilbake for å få plass til melk etterpå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...