Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å ha melkespreng. Sønnen min er straks 2mnd. Skulle tro at sprengen begynte å gi seg. Eller produserer jeg rett og slett for mye melk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, hvis du mener den "blokkerings" metoden så har jeg prøvd den ja. Og det funka! Litt for bra faktisk. Måtte ha noen økedøgn noen dager etterpå fordi jeg hadde for lite melk (er det ikke det ene er det andre), men etter det stabilisterte det seg og jeg har ikke hatt melkespreng eller følelsen av å drukne ungen min med melk når jeg ammer siden ;-)

Skrevet

Hvordan gikk du i praksis fram? Er litt redd for å teste, men er så skitlei melkespreng.

Alt jeg tenker på er: "når skal lillegutt spise igjen??", ønsker konstant å få tømt puppene. Så ubehagelig at jeg kvier meg for å gå utfor huset for å ha et sosialt liv, han spiser mindre når vi er på farta.. Så da blir sprengen verre.

Dessuten blir han stadig irritert fordi melka kommer så kraftig. Vrir seg ofte unna og hylskriker når utdrivningsrefleksen setter igang. Er heldig visst jeg får han til å ta puppen igjen. Noe som resulterer i at jeg må legge han til den han drakk av sist med minst spreng - ond sirkel..

Han holder stort sett bare puppen visst han er veldig sulten.

Jeg har med andre ord nok melk, og er veldig klar for å bli kvitt sprengen etter 2 plagsomme melkesprengte måneder..

Skrevet

Jeg pumpet meg "tom" med en gang jeg sto opp om morgenen. Og så la jeg han til på "tomme" pupper og lot han få suge så lenge han ville på begge. Etter det delte jeg dagen inn i fire timers intervall og ga av den ene puppen for fire timer og så byttet (han pleier å ville spise ca hver 3. time så det ble som regel to ganger på hver pupp før jeg skiftet). Gjorde dette resten av dagen. På natta er jeg alltid litt i ørska og husket ikke alltid hvilken pupp jeg hadde gitt fra sist men det gikk greit. Neste dag ammet jeg helt normalt igjen og da hadde jeg allerede mye mindre melk! Som sagt så ble det faktisk litt for lite så dagen etter ble det mye hyling da det ble litt lite mat. Måtte legge han til litt oftere for å få opp produksjonen igjen og så gikk det seg til :-D

Skrevet

Jeg også har prøvd den metoden med litt for bra resultat! Kvelden etter var det bare hyl og skrik fordi hun ikke ble mett, så jeg måttetil med et par økedøgn etterpå. Ja, er det ikke det ene så er det det andre ;)

Gikk frem på samme måte, pumpet tom på morgenen, så spising fra samme pupp to ganger på rad i et døgn.

Jeg ville kanskje anbefale å ta en lightversjon av metoden til å begynne med. Pump deg på morgenen, så lar du henne spise seg mett fra tomme pupper. Så la henne spise seg mett fra den ene puppen to ganger på rad, så den andre to ganger på rad og så gir du deg der. Da kanskje du slipper å måtte til med økedøgn som oss??

Nå har jeg såpass med melk at hun bare tar en pupp pr måltid på dagen men må til med pupp nr to på kvelden. Syns det er veldig greit sånn jeg, for da trenger jeg ikke være redd for at det blir for lite på kveldstid. Men har nå en ferdigblanda eske med nan i huset, for en sånn kveld med for lite mat vil vi ikke ha igjen ;)

Lykke til og bare send en pm om du lurer på noe :)

Skrevet

Takk for erfaringene!

Ble babyene deres fornøyd/mett med å bli lagt til "tomme pupper". Hang de på puppen hele neste døgn? Greit å ikke ha noen avtaler og isolere seg hjemme da..

Hva mener du foresten med en lightversjon Kjerstipusen. Vil det si at jeg etterpå ammer en gang på hver pupp?? (Etter at jeg har latt han spise fra hver pupp to ganger på rad.)..

Skrevet

Jeg har også innmari mye melk. "Kan ikke baby snart våkne, så hun kan spise litt?!?" Prøver å ikke pumpe unødvendig for å ikke øke produksjonen, men bare må noen ganger. Når jeg dusjer, bare spruter det ut! Kanskje jeg skal fryse ned litt, og så prøve den metoden jeg også!

Skrevet

Jeg har også prøvd den, med godt resultat. Nå har produksjonen min tilpasset seg snuppas behov. Men utdrivningen min er fortsatt sterk, så det jeg gjør dersom brystet er litt sprengt før jeg legger henne til (kan være spesielt om morgenen), er å massere brystvorten til utdrivningen kommer igang, setter på en slik oppsamlingskopp, og så legger jeg henne til når den verste spruten har gitt seg. Da går det som regel bra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...