Gå til innhold

Grøt til kvelds = drømmenetter? (Samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 3,5 måneder og sover ikke lenge om natten. Faktisk har hun etter 3 månedersalder begynt å sove mindre. Tror dette er fordi jeg ikke har nok melk til å tilfredsstille henne mer, så har begynt å gi NAN når jeg merker hun er misfornøyd med puppen. Men vil så gjerne sove natten gjennom, skjønner bare ikke hvorfor hun ikke vil sove mer enn 4 timer i strekk! Hun er ellers en veldig glad og tilfreds baby; hun grugler og smiler og koser seg, bortsett fra når hun er trøtt da :-). Men tror dere det blir bedre dersom om jeg om en måneds tid begynner å gi henne grøt, eller er det ikke mat/metthet som er problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes veldig kjent ut! Lillejenta sov stort sett først 4-5 timer, så 3, så 2-3 timer med puppe-pauser. Ved ca. 2mnd alder tok dette slutt og hun sov max 3 timer før hun var sulten igjen. Fikk definitivt økt behov for mat. Var ellers blid og fornøyd. Begynte med kveldsgrøt da hun var 4mnd (hun er nå 4,5). Har ikke hatt den helt store effekten riktig ennå, men er ikke oppe i full grøtporsjon heller. Nå sover hun 3,5-4 timer mellom spisingene om natten. Håper sovetiden øker når hun får mer grøt. Men å sove hele natten tror jeg det er en stund til her i huset.

Skrevet

Min gutt begynte sånn når han var ca 3,5 mnd. Han har vert flaske gutt siden han var født så jeg begynte å gi han velling da. og så økte vi etterhvert i løpet av en uke og begynte med grøt da! En må ikke slavisk følge det som en anbefalt. Når jeg selv var baby (25 år siden) fikk de beskjed om at de skulle innføre grøt rundt tre mnd, så det går i bølger det der. Jeg tok det på skjønn og var forsiktig, så er det bare å se det ann hvordan din jente takler det! :) Går sikkert fint vet du!! :)

Skrevet

Hra gjort det på samme måte som lillylilly...

og det er så individuelt, så se ann den egen baby, det er du som kjenner den best!!

Men jeg tror nok ikke du skal forvente deg at h*n sover natten igjennom på en stund! Selvfølgelig er det noen som gjør det, men det er fåtallet, selv med grøt!

Her så vi ikke de store forandringene, og det skjer så mye i perioder så her har han vært urolig pga vekst og tenner tror jeg og ikke mat den siste mnd.... nå ser dte ut for at det er tilbake til en mating om natten igjen...

så grøt er ingen garanti for bedre nattesøvn!

Skrevet

Det virket ikke her i huset vertfall..

Skrevet

etter vi begynte med grøt har det blitt værre netter!

Skrevet

etter vår snuppe fikk grøt om kvelden han hun sovet i 6 timer om natten noen ganger istedet for 3, det er godt! igår fikk hun ikke grøt av en eller annen grunn og da våknet hun etter 2 1/2-3 timer for å ha mat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...