Gå til innhold

Er jeg egoistisk som vil dra "hjem" med Snuppelure"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine bor foreløpig 2 timers biltur borte fra oss og mamman min er hjemmeværende. Jeg kjeder meg litt på dagtid, barselgruppa funker ikke og jeg kjenner ingen som er hjemme på dagene. Ikke har jeg tilgang på bil mens mannen er på jobb heller, og leiligheten er liten og trang. Nå har jeg lyst til å dra hjem til foreldrene mine og være en uke, men mannen min syns det er alt for lenge. Jeg er litt småsnurt for at jeg skal måtte gå her og trø for at han skal få se datteren vår to timer i døgnet, men hadde jo ALDRI villet at han skulle ta henne med noe sted uten meg. (Og teknisk sett kunne han det, for hun spiser kun mme). I tillegg er det slik at vi om et par måneder skal flytte til hans hjemby - som er enda lenger borte fra mitt hjemsted, så da blir det mindre kontakt mellom mine foreldre og Snuppelure.

Er jeg kjip hvis jeg reiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, herregud. Benytt sjansen nå før dere flytter enda lengre bort!

Skrevet

Må du dra en hel uke da? Kunne du ikke f.eks dratt mandag morgen og kommet hjem fredag på dagen. Så har du selskap mens han er på jobb og han får sett snuppa i helgen...

Skrevet

Skulle gjerne gjort det slik, men foreldrene mine bor på et gudsforlatt sted og han er avhengig av bilen p jobben. Nå skal jeg sitte på med mor min som har ærender i byen med en ukes mellomrom. TIl alt overmål tør ikke hun kjøre i byen, så det er litt av en operasjon bare å få denne logistikken til å gå i hop... Men snakket om at han jo kan komme dit i helgen og være sammen med oss.

Skrevet

Det syns jeg da ikke. Jeg syns faktisk at mannen din er litt egoistisk som ikke vil la dere dra... Men dere kan jo treffes på "halvveien", du kan jo reise fra mandag til fredag og så komme hjem til helga slik at dere kan være sammen alle tre da?

Selv har jeg foreldre som bor 4 timer unna, og i forrige permisjon var jeg "hjemme" inntil en uke neste hver måned. Mannen min savnet oss jo når vi var vekk, men han såg at vi hadde det så bra og koste oss begge to, så han syns det var greit at vi reiste.

Om to uker tar jeg med meg begge mine to barn og reiser "hjem". Vi skal være der minst èn uke, kanskje noen dager lengre -og imens skal mannen min pusse opp stue og kjøkken:)

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, samtidig som det er kjedelig for pappaen og ikke få sett dere på en hel uke, så er han tross alt på jobb hver dag og litt mer vant til å være uten dere. Det er en god nok grunn at dere snart skal flytte, selvom det er kjedelig for han så synes jeg han bør ha forståelse for det.

Jeg måtte selv velge i dag om jeg var villig til å ta en jobb hvor jeg ville vært borte annenhver uke i 10 uker når han runder 10 måneder. Helt umulig for meg å ta en sånt valg. Jeg gruer meg til bhg for å si det slik, så jeg har full forståelse for de med separasjonsangst fra de søte små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...