Gå til innhold

Hjelp, gutten min på 2mnd vil stort sett bare ammes i senga, hvorfor og hva kan jeg gjøre?? Også vanskelig å få han til å spise når han er trøtt og skal sove, samt når vi er ute på besøk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs mor med en sønn på straks 2mnd. Han er litt over kurven i vekt, og virker ellers fornøyd..

Grunnet hard fødsel ammet jeg liggende stort sett de første 2-3ukene av livet hans. De siste ukene har jeg opplevd at han ofte skriker når jeg legger han til puppen sittende med han i armene mine eller på ammepute. Han nekter å ta puppen, hylskriker.. Straks jeg går ned i senga mi med han tar han puppen og spiser som bare det, tømmer brystet uten problem, så det er ikke det at han ikke er sulten.

Umulig for meg å dra på besøk, da spiser han nesten ingenting. Er fornøyd etter bare noen minutter, så skal han se seg rundt. Dessuten liker han ikke å amme når jeg sitter. Dette resulterer i brystspreng for min del - skikkelig ubehagelig. Har veldig bra produksjon, så når han spiser dårlig blir jeg så sprengt og det gjør såååå vondt.. Jeg blir bare grinete selv da.

Jeg opplever også at det er umulig å amme han sittende når han har vært våken en stund, og det er på tide å sove igjen. Da er jeg NØDT til å amme han i senga mi for at han i det hele tatt skal ta puppen. Først skriker han masse mot brystet mens han søker, helt til han tilslutt kobler seg på. Og da spiser han masse igjen. Gjerne veldig rotete da, at han kobler seg av og på, og er urolig. Har tenkt på om dette er instink at han kobler seg på og spiser?? Men så tenker jeg at om hvis han ikke var sulten så hadde han ikke spist i det hele tatt?? Eller tvangsforer jeg ungen??

Noen som har lign. erfaringer, som kan gi meg noen råd eller svar?? Er smådesperat etter å få meg et sosialt liv, men blir jo bare bråk hvis jeg farter ut. Han spiser dårlig, blir grinete, og umulig å få til å sove.. Pluss at jeg får spreng.!::!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg har blitt litt påvirka etter at jeg fant ut at snuppa hadde snev av KISS, men jeg tenker med en gang at han kan ha problemer med låsning i nakken. Det kan jo forklare hvorfor han heller vil ammes liggende enn sittende. Når du ligger må han jo ikke vri noe særlig på hodet, mens sittende kan det hende han rett og slett får vondt.

Les mer om KISS på www.barneklinikken.no og se om det kanskje er flere av sympromene som passer på dere?? Vi har hvertfall fått ei ny jente i hus etter at hun ble behandlet der :)

Skrevet

Jeg ammer ikke, men har også problem med at snuppa kun spiser 1/3 av vanlig mengde hvis vi er utenfor hjemmet. Virker ikke som hun blir så mye sultnere til neste måltid, men jeg blir litt stressa av det likevel. Det har vært sånn siden hun var på alder med din, hun er nå 4 mnd. Prøver å ikke la det hindre meg i å dra noe sted.

Huff - jeg har visst ikke noen gode råd til deg, men kanskje du kunne kontakte ammehjelpen for å høre om de har hørt om lignende og kan hjelpe?

Skrevet

Vi har vært hos manuellterapeut med han for ca. 4 uker siden. Han har hodet stort sett mot venstre hele tiden, og blir irritert om vi prøver å snu han mot høyre side. Manuellterapeuten konstaterte at han har en stiv nakke, så vi skal faktisk ha ny behandling om 2 dager. Merket at han ble mye bedre etter første behandling, men at han er blitt verre igjen de siste par ukene, så det kan sikkert ha en sammenheng med at vi sliter med ammingen. Han er også ganske umulig når det gjelder venstrepuppen, og det har sikkert noe med nakken å gjøre.

Har ik tenkt på at det muligens er derfor han er blitt umulig på puppen de siste ukene. Tenkte at han bare har fått en dårlig vane med å amme i senga, og øver oss derfor hver dag på å amme sittende så.

Men da skal jeg bare amme i senga til vi har hatt neste behandling.. Får jo i han mat sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...