Gå til innhold

Noen snille damer som kan forklare meg litt ang barenehageplass, og kontantstøtte?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer!

Jeg skal søke om barnehageplass til gullet mitt nå, men lurer på et par ting ang kontantstøtta.. Har forstått at det er noe alle får.. Er det riktig?

Får man det selv om man har barnet 100% i barnehage?

Hva med om barnet er 50% i barnehage, får man da full kontantstøtte?

Er det noe jeg bør vite ellers ang dette?

Er første barnet vårt, og føler meg så usikker på dette, så hadde vært så flott med noen svar fra dere! På forhånd takk!! :)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du 100% plass får du ikke noe kontantstøtte, bruker du redusert plass kan du søke om noe kontantstøtte (ikke full) men da må bhg sende inn opplysninger til NAV om hvor mange timer i uken du bruker bhg.

På NAV sine sider står det hvor mye kontantstøtte du får i forhold til hvor stor plass i bhg du bruker.

Skrevet

her kan du lese hvor mye kontantstøtte du får.

En dag i barnehage er 20%, og regnes vel som 8-9 timer.

Skrevet

Her kan du lese hvor mye kontantsøtte du får:

http://www.nav.no/page?id=265

En dag i b.hage er 20% og regnes som 8-9 timer avhenger hvor lange dager det er i den barnehagen du velger. De fleste her vi bor har åpent fra 0645-1645 og regnes som 9-timersbarnehage.

Skrevet

Så vidt jeg vet er det på deltidsplasser ifht kontantstøtte, antall timer du har plass som regnes. Har du mao plass 3 dager i uken i en bhg med åpningstid fra 7-17, så får du fint lite kontantstøtte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...