*søtesmå* Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Min lille sønn på 14 dager sover så godt - særlig på dagen, gjerne 4-5 timer i strekk dersom han ikke blir vekket. På sykehuset sa de at jeg burde vekke ham hver tredje time for å amme ham, men det virker så meningsløst å vekke ham når han sover så godt. Noen som har erfaring selv? Burde jeg vekke ham? Eller kan jeg la ham sove til han våkner av seg selv?
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Jeg fikk beskjed at så lenge de legger på seg fint så er det ikke nødvendig å vekke de.
Hermione_77 Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Jeg fikk også beskjed om å vekke min gutt, men han var prematur og veide bare 2,6 kg når vi kom hjem fra sykehuset. Hvor stor er din? Vil jo tro at det burde gå bra om han sover til han våkner og er sulten hvis det er grei størrelse på ham og vektøkningen er fin. Om han virker helt utsultet når han omsider våkner, ville jeg vel vurdert å vekke ham kanskje, men ikke hver tredje time. Er jo ikke alle babyer som har behov for mat såpass ofte. Men ville nok ha fulgt nøye med på vektøkningen om du lar ham sove til han våkner av seg selv, for å være helt sikker på at han får den maten han trenger
Leonella777 Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Min er 5 uker, og jeg vekker han ikke. Bortsett fra viss han har sovet kjempelenge da, som feks 5 timer.... Jeg spurte ei venninne om dette og hennes mening var at det er lurt å vekke de, for da sover de gjerne lenger etterpå!! Så jeg syns man skal se litt an og gjøre det en selv føler er riktig. Ingen unger sulter ihjel vertfall!! Hehe
*søtesmå* Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2009 Tenkte ikke på å si hvor stor han er. VI har ikke veid siden han ble født - men da var han 4300g og 54cm - så han er ganske stor. Han virker fornøyd:) Tror kanskje jeg skal prøve å la ham sove til han våkner noen dager og se hvordan det går. Ofte når han får mat hver tredje time spiser han ikke så mye, men sovner ved puppen etter bare 5 minutter. Takk for rådene - hører gjerne med flere også...
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Snuppa her også var supertrøtt av seg da hun var nyfødt. Jeg fikk også beskjed om at jeg MÅTTE mate henne hver 3. time, så på natta måtte jeg bare sette på vekkerklokke og få i henne puppen. Men det var klin umulig, hun orket ikke spise - var så trøtt stakkars. Så jeg bare blåste i hele sykehuset og lot henne sove så lenge hun ville. Hun gikk opp det hun skulle likevel. Så la ham sove og dra heller litt ofte på hs og vei i begynnelsen. Da finner du fort ut om han tar det han skal ha når han først er våken eller om du faktisk må vekke ham for å få i ham mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå