Gå til innhold

Odenwalder posene dårligst ut i test!!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja men hvis du leser testkriteriene så ser du hva de har vektlagt da... Fordi den antennes 1 sekund før de andre posene... Passe teite kriterier, akkurat som når de tester sko og parkdresser. Syns de er veldig unyanserte når de tester ut ting må jeg si!

Når du faktisk har vært mor en stund og testet et par tre poser, ja da kan du være eplekjekk.... ikke før.. Kjøp bladet istedenfor å bre les overskriftene,du, så kan du lese om hvilke kriterier som posen ikke skåret bra på og hvilke den lå på topp i... Tenke selv er også lov.

Den testen er helt tåpelig! Odenwalderposen er knallbra den. En av de beste jeg har hatt og jeg har hatt flere forskjellige. Voksiposen er også en av de bedre og den fikk også dårlig. Den er jo så god og varm at men fikk ikke fullt skår på varmeisolering. Finner vel ikke noe varmere enn en voksipose. Er jo enig i at poser ikke skal brenne da men alle posene tok vel fyr gjorde de ikke det da... Når det gjelder å være vanntett hadde jeg aldri kommet på at en pose skal være det. En må jo bruke regntrekk når det regner. Nei, en skal jammen ikke høre for mye på disse testene. Jeg anbefaler iallefall Odenwalderposen på det varmeste.

Annonse

enig med de andre her.. jeg har også en slik pose.. og planlegger å bruke den til lillejenta som kommer nå. Er vel bedre å ligge i en pose uten masse kjemikalier, enn i en slik i tilfelle noen setter fyr på den.. når i all verden bruker man å antenne poser? Har jeg ikke hørt om. Det var en merkelig test.. men det er det ofte.. Jeg har også prøvd en del poser, venter mitt tredje barn. Og dette er den beste posen jeg har hatt.

Jeg har denne posen og har ikke lest testen, men utifra det dere skriver her så er det jo faktisk en del foreldre som røyker. Jeg gjør ikke og har ingen respekt for småbarnsforeldre som gjør dette, men det er jo mulig å miste en gnist da?

Ja, godt peng. Det er faktisk veldig mange som røyker når de er ute på trilletur. Det ser jeg hver eneste dag, både mødre og fedre.... Vil nok være lurt å bruke vogntrekket over posen for disse røykerne!

Ellers er det jo ikke så veldig mange andre farer for ild i nærheten av en barnevogn vil jeg tro...??

Annonse

Du anonym som mener jeg er eplekjekk.... Det må jo være du som tror du er det!! Jeg har ikke engang prøvd på å være det!! Ville bare advare mot denne posen pga sååå mange som synes denne er den beste... Men nå beviser jo testen noe annet... Er jo ikke bare brannfaren de testet posene på. Men også blant annet hvordan de ble etter vask etc..!!

Leser ikke bare overskriftene, men hele bladet, og da selvfølgelig slike tester utført av profesjonelle som angår det dyrebareste vi har, barna våre!!! Som flere antyder innpå her så er d endel foreldre som blant annet røyker, og en gnist der kan være skummelt!

Kanskje du tør å stå frem med nick neste gang istedenfor å kritisere andre med sleivete kommentarer, for så å signere med "anonym" for ikke å bli hetset senere... Smålig!

Disse testene blir ikke utført for ingenting. De har en hensikt!

Er mange som spør innpå forumet her om Odenwalder posene er bra osv... derfor tipset jeg om dette slik at de kan lese testen selv, for så å avgjøre hvilket valg de vil ta..

Du har vel kanskje denne posen selv du da siden du er så ekkel i kommentarene??... ;)

Og du som spør om vogntrekket er ild testet.... Det vet ikke jeg...kanskje du får ringe leverandør og spørre hvis du lurer på det. Nå var det poser testen handlet om! Og jeg gjentar: DET VAR IKKE BARE ILD POSENE BLE TESTET FOR, MEN OGSÅ VASKERESULTATER OG VANNAVVISENDE.....

Skjønner ikke hvorfor dere hisser dere opp for et innlegg på et forum.... hehehe...

Jeg har også posen og jeg anbefaler den på det varmeste.

Hvis man skal følge alle tester som blir gjort, så kommer man aldri til å klare å bestemme seg for å hva man skal kjøpe. Man kan jo bli GAL hvis man skal ta hensyn til alle tester.

OG at testene ikke alltid holder mål er Quinny Feestyle et levende bevis på. Den vant foreldre og barn testen i 2006.. haha

Hva ble vektlagt i den testen sier jeg bare?? Har selg hatt den vognen og er jo bare håpløs både når det gjelder størrelse og at den vipper lett.

OG hvis dere leste testet nøye, så så dere kanskje også at så og si alle posene ble antent i løpet av 3 sekunder. Det er heller ikke mye, så jeg tror alle har god grunn til å passe på røyk i nærheten av barnevognen.

Når det kommer til de andre testene som ble veklagt i denne testen, som f.eks vasking og utseende, så er jeg helt uenig. Jeg har vasket min pose flere ganger og den har ikke krympet, den har heller ikke mistet farge!!!!!!!!!!

Jeg tror faktisk at jeg ville stolt mer på de personlige erfaringene som kommer frem her inne enn en test som blir gjort på TV2!!

Jeg har både Odenwälder og Voksi så det er sagt. Og har PRØVD og BRUKT posene i tre år (voksi i seks!) Kanskje F&B burde spørre etter brukererfaringer fra noen som virkelig har brukt posene... Har to helt like odenwälderposer og har vasken den ene flere ganger og den andre aldri. Du kan ikke se forskjell... Voksi har jeg også vasket,både dyne og trekk uten at den hverken krympet eller falmet.. Begge er mer enn varme nok til barn i opp til ti kuldegrader og ulltøy under. Branntestet de, ja det har jeg ikke, men enig med hun over, hva med vogntrekket eller vognene?? Klart man ikke røyker i nærheten av barna, og de som gjør det burde kanskje reagere. Men det er så minimale forskjeller mellom posene her (et til tre fire sekunder) at akkurat det burde ikke slå stort ut på testen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...