Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Hvodan vet dere hvor mye mat dere skal gi? Junior hos oss er 5 1/2 mnd nå, og jeg har egentlig bare gitt mat etter hvor mye han ser ut til å ville ha. Og det er veldig varierende ut fra dagsformen. Gir dere så mye som en hel porsjon grøt ved hvert måltid ved 5 mnd f.eks?
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Begynte med grøt ved 4 mnd. Tror vi var oppe i en hel posjon i løpet av en uke. Jeg lagde og lager fortsatt til så mye at han sjelden spiser opp, men får spist det han vil ha. Men så er han ikke noe tjukkebollafeita, og har ikke fokus på mat i det hele tatt, så må jobbe en del for å få i han maten... så prøve å få i han mest mulig..hehe... Jeg laget hvertfall en posjon hver gang og han fikk spise så mye han orket.
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Vi gjorde det samme: vi lager opp en posjon hver gang og en sjelden gang ibalndt så klarer hun å spise alt. Vi har en liten tjukkebolla - så slåss ikke får å få ned maten Hun får så mye mat hun vil ha
eliza75 Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Har en stor gutt som begynte m grøt v 4 mndr, fikk full porsjon etter en uke hver kveld. Ved 5 mndr fikk han full porsjon på formiddag også. Jeg har agd full porsjon etter det som står på pakken. Og min gutt har alltid spist opp alt, men så lenge jeg ammer får han melk etterpå istedet for mer grøt. Nå v 7,5 mndr er det mer variablet hvor mye han spiser til ulike måltid fra dag til dag. Tror disse små er regulerer matmengde ganske bra selv:)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2009 Takk for svar! Jeg har en stor gutt, men han er slett ikke tjukk. "Lang slank baby" sier helsesøster. Men han krevde mer mat enn jeg har kunnet tilby, så derfor startet vi tidlig med grøt. Han er ikke typen som gaper og viser han er sulten, så jeg er litt i stuss på om han får nok, eller om jeg gir for mye.Det skrikes og skråles mye under måltidene her nemlig. Det skal sies at det er mye mindre hyl og skrik når det er pappa som gir grøten, så det er blitt hans jobb. Moro for pappa også at det er noe han kan mye bedre enn meg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå