Gå til innhold

Jeg bare lurer ang. Middagsmat til baby: hva gjør dere? Kjøper eller lager selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi startet denne uken med middag, og siden hun bare tar noen skjeer/prøver så jeg har bare kokt opp potet.

Hva gjør dere når babyene blir større og spiser en hel middagsposjon. Lager dere middag selv? Fryser ned posjonspakninger etc? Eller kjøper dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg lager stort sett selv. Lager for ca ei uke i gangen, moser opp alt og har de på Aventbegere på frysen. Så tar jeg det opp dagen hun skal spise det, og har i enten morsmelk eller mme for å tynne det ut litt og varmer i vannbad. Enkelt og greit :)

Denne "oppskriften" er grei;

100g kjøtt (kalkun er poppis her i gården)

100g potet eller naturris (pasta er bare tomme kalorier)

100g grønnsaker (f.eks gulrot, kålrot,brokkoli, blomkål e.l)

Kutt alt i småbiter.

Kok først poteten en stund, så har du oppi grønnsakene, og til slutt kjøttet. Så har du alt i stavmikser/blender e.l

Tror denne oppskriften gir ca 6-7 middager til snuppa vår på 7 mnd.

Skrevet

Takk :) Koker du alt inkl kjøtt? (hilsen rookie-mam)

Skrevet

Absolutt alt kokes :)

Litt rart å koke alt kjøttet, men det funker fint det! :)

Skrevet

Jeg hadde store planer om å lage selv, men så ble virkeligheten en annen. Hun likte ikke så godt det jeg lagde, mens middagsglassene gikk fint.

Men i begynnelsen fikk hun bare hjemmelaget - most potet o.l med litt morsmelk blandet inn.

Nå er hun snart et år og kan spise mye mer av vår mat, men det blir ofte glass likevel, fordi hun trenger middag før vi er ferdige å lage mat til oss selv. Så da får hun sin mat først, og så smaker hun vår mat etterpå.

Skrevet

min får disse 4mnd glassene med gr.saker. Han er 4,5 mnd.

Men tenkte å lage selv når han ble 6 mnd.

Skrevet

Har prøvd å lage selv, men det var ikke særlig populært :)

Her er det kun HIPP sine glass som går ned på høykant.

Skrevet

Jeg har også prøvd å lage selv, men det var ikke noe særlig. Bare spytter det ut og brekker seg. Er da virkelig ikkeen så dårlig kokk :)

Lurer på om jeg skal lure inn litt hjemmelaget mat inn i kjøpeglassene. Hvis jeg lager spagetti selv så "sper" jeg den ut med spagetti kjøpeglass. Tror dere det vil funke?

Skrevet

Bruker begge deler for å variere litt. Her går det meste ned på høy kant bare det er smk på det. Fryser ned i is bite beger og tar opp det jeg skal ha. Har poser med potet, grønsaker, forskjellig kjøtt i fryseren.

Skrevet

Lager bare selv:) Synes det ble litt rart at hun skulle spise ferdigmat når vi spiste hjemmelaget....Frøs ned i prosjoner, i noen fine beger som eg fikk kjøpt på YES lekebutikken. Laget vel ca en uke av gangen...(men hun fikk ikke samme hver dag da). Fra hun var ca 1 år spiste hun det samme som oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...