Gjest Tale30 Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jeg og samboer har brukt de siste nettene til å betrakte jenta vår når hun sover.. Vi syns hun puster rart når hun kommer i dyp søvn.. hun tar 3-4 dype drag, også får hun et opphold. Dette er regelmessig. For oss ser det ut som om at hun ikke puster i disse pausene, og vi ble nervøse for at det kunne være søvnapne, noe som visstnok skal kunne medføre krybbedød. Jeg ringte til helsestasjonen for å høre om jeg kunne få time hos lege der. Jeg fikk beskjed om at rutine var å kontakte fastlege. Jeg gjorde det, men han hadde visst lite erfaring med så små barn og ba meg kontakte Ullevål. Jeg ringte til barselavdelingen jeg lå på , siden de har sagt jeg kan kontakte dem de første 14 dagene, og spurte hvem jeg kunne snakke med angående dette. Hun som tok telefonen sa at det måtte bli helsestasjonen eller fastlegen. Blir jo ikke helt klok på hvem som egentlig sitter med ansvaret her..Vil jo helst til en lege som kan noe om spedbarn.. Hun på barsel sa at det var helt normalt at nyfødte pustet uregelmessig den første tiden, og at dette ikke var noe vi skulle bekymre oss over. Skal jeg la det ligge med det? Noen som har opplevd det samme med sine små? Hun puster helt fint ellers om dagen, det er bare akkurat når hun faller helt til ro om natten at disse pausene oppstår..
Lotta med novembergutt Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Ja, jeg har også hørt at det er helt normalt med uregelmessig pusting den første tiden. Men om du er bekymret ville jeg latt en lege se på det. Hva med å gå privat, til volvat for eksempel, og oppsøke barnelegen der?
Gjest Tale30 Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Ja, privat er ofte bra. Jeg hadde privat jordmor hele svangerskapet, og kunne tenke meg å finne et liknende tilbud i Oslo som et alternativ til den kommunale helsestasjonen, men jeg vet ikke om det er spesielle regler for dette. Uansett kan jeg jo dra til privat klinikk for en sjekk i tillegg til besøk på helsestasjonen.
Lotta med novembergutt Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Ja, har tenkt litt over det selv. Om jeg noen gang skulle få behov for en lege mens babyen min er liten, så kommer jeg til å oppsøke volvat, og barnelegen der. Legen på helsestasjonen er jeg ikke fornøyd med, og helsesøsteren selv har vel ikke god nok kompetanse når det kommer til slike ting... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå