pink1254788 Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Hei! Fikk i dag vite at jeg er gravid med tvillinger, og da er det mange spørsmål som plopper opp i et stakkars forvirret hode, hehe... Ammet førstemann til han var ca 15 mnd (fullammet i 5-6), og ammingen gikk helt uten problemer, bortsatt fra såre pupper, men det er vel nesten et must Det jeg da lurer på er, hvilke problemer burde jeg forvente når det er to bebiser? Noen som har prøvd dette her? Vil jo gjerne gi de det beste
CN89 Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Hei. Det skal nok gå bra siden du klarte å amme førstemann helt uten problemer. På barselavd. lærer de deg å amme begge to samtidig. Det hadde jeg problemer med + at de ikke tok puppen så bra. Er også en tvillingammepute som du kan kjøpe, etter å ha prøvd den ut på barsel Jeg valgte desverre å slutte med amminga pga. at jeg ble veldig sliten og mistet energi, så følte at jeg hadde mer overskudd til guttene hvis jeg ikke ammet. Tror nok det skal gå bra med deg. Stå på, og ikke gi opp med det første:) Lykke til! Å få tvillinger er noe av det beste;D
Mamma's trolljenter Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Hallo og gratulerer så mye! Det er egentlig litt vanskelig å forutse hvilke problemer du kan forvente da du ikke vet om de kommer veldig for tidlig eller om de blir fullbårene:) Jeg fødte nesten 5 uker før termin og har ikke hatt noen problemer enn så lenge (bortsett fra såre brystvorter selvfølgelig) Men har hørt om de at de som føder veldig fortidlig får barn som ikke har sugereflesen enda... Siden du har ammet vellykket tidligere syns jeg du skal tenke at det går bra- for da gjør det nok mest sannsynlig det! Vil også si at ammepute er en god ting å ha (jeg klarer ikke å amme begge uten den!) Jeg må også si det at det overhodet ikke er NOEN skam å gi litt tillegg, det er ganske tøfft å produsere nok melk til begge to og som hun over meg her sier måtte hun slutte fordi det tok for mye energi... vel det støtter jeg fullt! Jeg velger og gi tillegg om natten så jeg får litt pause... dette gjør at jeg får masse melk om dagen! Lykke til!!
Mamma's trolljenter Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 forresten kan du bestille et hefte på tvillingforeningen sin side om amming av tvillinger:)
pink1254788 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2009 Takk for tips:) Var på UL på fredag, og de ser ut til å være enegedde.. Blir spennende:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå