luna+gravid Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Ja, dette høres ut som tittelen på filmen om mitt liv - og kanskje flere andre kjenner seg igjen! Igår var jeg til min 2. inseminasjon på Nordica. Flyet var 2,5 timer forsinka fra Gardermoen, og jeg tenkte at nå rekker jeg ikke avtalen med Nordica, og EL går sin gang uten at noen flotte spermier kommer i tide!Faen også! Imidlertid ringte jeg Nordica, og de sa det var greitt at jeg kom senere. Jeg SPRANG fra flyet til metro og buss, og spurtet inn og slang bena opp. Legen der scannet meg (det gjorde ikke den forrige, men jeg syntes det var bra å bli scannet, da ser man jo lettere om det er /har vært/skal bli EL).Legen (Jan Ballerup) sa jeg hadde EL akkurat i det øyeblikket, og spruta i vei. Ja, får bare håpe det ikke ble for seint. Legen sa det var bra, men..........Stresshormoner var det ihvertfall mye av, etter den reisen. Verre ble det på hjemveien, der flyet mitt hjem 1930 først ble forsinka 2 timer, og kl.22 på kvelden sa de plutselig det ble kansellert, uten noen forklaring!Da fikk jeg panikk!Jeg har en 5-årig datter som venta på meg hjemme,er alene m henne, og hadde ordna og fiksa med barnevakt som allerede var 3 timer på overtid!Alle ble tilbudt hotell, og en tidlig flight neste morgen, men det kune jo ikke jeg!Måtte hjem til min datter,hun kan jo ikke være alene!Jeg begynte å gråte, og ble fortalt at det gikk et SAS-fly 2245, men det måtte jeg betale selv!Har dere hørt på maken!Men hva skal man gjøre når man har barn?Jeg sprang og fikk heldigvis kjøpt en billett(i dyre dommer), og kom hjem kl 0200.Taxi fra Gardermoen hjem til 800,- herlig!!!!Fikk heldigvis ordnet med noen naboer som passet på min datter, og hun våknet heldigvis ikke, men tenk hvis hun hadde gjort det og mamma ikke var der................Nei det var forferdelig, aldri mer Norwegian på meg. Da betaler jeg heller litt ekstra med SAS, hvor de ihvertfall gjør sitt beste for å sende deg hjem! Beklager, måtte bare tømme ut all vreden!Igår brukte jeg over 7 timer bare på venting på flyplassene, og det bare pga. 1 minutt på Nordica!Verden er absurd, og hva gjør ikke vi for å få barn dere???????Det er sikkert flere med liknende historier der ute. Forrige gang tok jeg båten i fred og ro med min datter, og det var mye billigere og koseligere. Jeg tror gårsdagen kostet meg 6000,- bare i reiseutgifter (og da har jeg ikke tatt med betaling til Nordica, telefoner og mat osv.) Noen som har prøvd buss/tog til Køben?Har dessverre ikke bil, men det hadde vel vært greiest. Jeg tenker med gru på alt stresset jeg utsatte min kropp for igår også. Det kan vel ikke være bra i forbindelse med en inseminasjon?Løpe rundt på flyplasser, bli fortvila over forsinkelser og barn som er alene hjemme? Noen erfaringer der ute?????? Hvordan opplever dere det etter en inseminasjon?Jeg har mye slimaktig utflod, blir redd og tenker at de edle dråpene "renner ut"......og det vil jeg jo ikke! Noen som har lyst til å dele intime underlivserfaringer? Pytt, pytt, vi deler jo sorger og gleder med hverandre her så........ Sorry all klagingen, men det var godt å få ut frustrasjon etter flykaoset.Dette kan jeg ikke holde på med hver måned tenker jeg. Det har jeg hverken råd eller ork til. Idag er jeg helt utslitt og har migrene.........Men jeg rakk nå hjem til min datter, og det va viktigst! Takk for meg!
nelliej Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 har prøvd buss men det blei stress det og mnist stress med bil og da lykes det! Hva med å leie bil det og fly tur/retur kommer vel ut på ettt? mindre stress da og.. Ellers er nochalant holdning å an befale da gikk de for oss ;-)
Ugla er mamma! Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Huff da,,ikke godt å ha en sånn opplevelse med seg. Men vi får krysse fingrene for at det bærer frukter likevel. Vi har tatt bussen to ganger Oslo-Køben og retur. Den ene gangen dro vi ned med nattbussen, og hadde retur i to tiden. Den andre gangen ville vi ha dagen til juleshopping og Tivoli så vi dro opp igjen med neste nattbuss. Jeg synes det har fungert veldig greit, men litt musikk i ørene og en god pute så har det vært ganske så behagelig..og prisen kan jo ikke sammenlignes med fly og flytog med mere. Skal nok innrømme at det er deilig å komme hjem igjen, og at setemusklene kjenner at det har tatt 18 timer tur-retur.Men det er ihvertfall ikke stress og forsinkelser. PS. Om duv elger bussen, så ta med matpakke, de har nemlig ikke matpauser slik de har på lagdistanserutene i Norge Men satser vel på at du ikke trenger flere turer ned!
satser & vesla Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Hei. Jeg er veteran når det gjelder å reise tur-retur køben ;-) Har heldigvis vært sjelden forsinkelser for min del, så der har jeg vært heldig. Men, det er først slitsomt når man plutselig får beskjed om å dra nedover så fort som mulig. Ville bare innom her og si at den slimaktige utfloden er den gelen legen bruker for å få inn denne vaginasprederen (beklager, vet ikke hva den heter;). Ingen fare for at sæden renner ut, de er jo superduperaske med å svømme seg oppover til egget :-) Lykke til, jeg skal krysse fingrene for at du sitter med positiv test om ca 14 dager.
luna+gravid Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2009 Tusen takk for all støtte og gode råd. Det setter jeg ENORMT stor pris på!Jeg har dessverre ikke sertifikat, så å leie bil er dessverre ikke noe alternativ for meg. Men det er mulig jeg tar bussen neste gang da. Oops, nei forresten, det skal jo ikke bli noen neste gang! Ikke at jeg kjenner noen symptomer på graviditet ennå................ Takk satser for info om det slimet som renner ut. Vet jo ikke dette jeg........Lykke til alle prøvere der ute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå